ایمیل مارکتینگ چیست؟

چکیده این مطلب : انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۸ بدون نظر 58 بازدید

ایمیل مارکتینگ یکی از شیوه‌ های تبلیغاتی است که از قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در این روش از طریق ارسال ایمیل به مخاطبین تبلیغات صورت می گیرد.

ایمیل مارکتینگ یکی از شیوه‌ های تبلیغاتی است که از قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در این روش از طریق ارسال ایمیل به مخاطبین تبلیغات صورت می گیرد. معمولا شرکت‌ها مداوم در حال اضافه کردن لیست ایمیل خود هستند و هر چقدر این لیست بیشتر باشد قدرت ایمیل مارکتینگ شرکت نیز بالاتر خواهد بود.

آیا هنوز ایمیل مارکتینگ کاربرد دارد؟

سوالی که خیلی از افراد می پرسند این است که آیا با توجه به قدیمی شدن ایمیل مارکتینگ هنوز کاربرد و بازدهی مناسبی دارد یا خیر؟ پاسخ من به این سوال این است که هنوز ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از قویترین روش‌های تبلیغاتی به کار می رود. هر شرکتی که از این نوع تبلیغات استفاده نمی کند نه تنها باهوش نیست بلکه یک فرصت تبلیغاتی عالی را از دست داده است.

آیا همه ایمیل ها خوانده می شود؟

البته در بهترین حالت ممکن ۵ درصد از ایمیل های ارسالی شما باز خواهند شد و ممکن است بازخورد بگیرید ولی وقتی تعداد ایمیل ارسالی شما از ۲۰۰۰ بالاتر می رود این عدد قابل توجه خواهد بود. این یعنی اگر شما ۲۰۰۰ ایمیل ارسال کنید، ۱۰۰ تا از این ایمیل ها باز خواهد شد و امکان مشتری شدن آن افراد وجود دارد. حالا تصور کنید شما ۲۰ هزار مخاطب دارید که ایمیل آن ها را دریافت کرده اید. این یعنی شما ۱۰۰۰ مخاطب فعال دارید که با روش هایی که خواهم گفت می توانید این تعداد را افزایش دهید.

چطور از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

بعد از این ایمیل مخاطبین خود را دریافت کردید باید مرتب به آن ها ارزش اضافه کنید. سعی کنید به صورت هفتگی برای آن ها مطلب آموزشی و مفید ارسال کنید. مخاطبین خود را بدهکار خود کنید. با استفاده از این روش وقتی محصولی به آن ها پیشنهاد می دهید راحت تر مورد پذیرش قرار می گیرد.

ایمیل ها را از کجا بیاوریم؟

برای جمع کردن لیستی از ایمیل مخاطبین خودتان روش های مختلفی وجود دارد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که از لیستی که هم اکنون در اختیار دارید شروع کنید. شاید بگویید من تعداد بسیار کمی ایمیل در اختیار دارم که هیچ کدام شاید علاقه ای به موضوع فعالیت من ندارند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که در هر لحظه مشغول اضافه کردن به این لیست باشید. خریدن لیست ایمیل کار منطقی نیست،‌ زیرا شما به افرادی نیاز دارید که با اختیار خودشان به شما ایمیل داده اند تا بتوانید آن ها را به مشتری واقعی خودتان تبدیل کنید.

چطور لیست مان را بسازیم؟

یکی از مرسوم ترین و بهترین روش هایی که می‌توانید ایمیل مخاطبین خود را جمع کنید این است که در ازای ارسال اطلاعاتی ایمیل آن ها را بگیرید و چیزی که می خواهند را در اختیارشان قرار دهید. مثلا این اطلاعات می تواند مطلب آموزشی خوبی که معمولا با دریافت هزینه می توانند دریافت کنند. با این کار مخاطبین شما به راحتی ایمیل خودشان را در اختیار شما قرار می دهند.

از کدام سرویس ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

سرویس های بسیار زیادی برای ایمیل مارکتینگ وجود دارد. اکثر این سرویس ها تا ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ کاربر را رایگان در اختیار شما قرار می دهند. خیلی منصفانه است که این سرویس در این حجم از مخاطب بصورت رایگان و در صورتی که مخاطبین شما اضافه شدند هزینه آن را بپردازید. قطعا وقتی بیش از ۲۰۰۰ مخاطب دارید درآمد خوبی هم دارید و هزینه این سرویس رقم زیادی نخواهد بود.

دو نمونه از سرویس های موجود ایمیل مارکتینگ MailChimp و Mailerlite هستند. امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهند بسیار عالی و کاربری راحتی دارند. هر دوی این ها در سیستم مدیریت محتوای وردپرس افزونه مخصوص به خود را دارند و می توان در قسمت های مختلف سایت از آن استفاده کرد.

کمپین تبلیغاتی ایمیلی چیست؟

برای اینکه درصد باز شدن ایمیل را افزایش دهیم می توانیم از کمپین های تبلیغاتی استفاده کنیم. در این کمپین ها شما می توانید در صورتی که برای مخاطبی که ایمیل ارسالی را باز نکرد بعد از مدتی که شما تعیین می کنید مجددا ایمیل ارسال شود.

اتوماسیون ایمیلی

اتوماسیون ایمیلی چیست؟

در این قسمت از ایمیل مارکتینگ شما می توانید یک رویه تعریف کنید تا طبق آن رویه بصورت اتوماتیک ایمیل هایی که مشخص می کنید در زمان های از پیش تعیین شده ارسال شوند.

چه کاربردی دارد؟

مثلا شما می توانید از کاربر بخواهید با ورود ایمیل خود از یک دوره ۱۰ جلسه ای آموزشی به صورت رایگان استفاده کند. بعد از این که کاربر ایمیل خود را وارد کرد ایمیل برای خوش‌آمدگویی به او ارسال کنید و سپس درس اول دوره را ایمیل کنید. بعد از آن روزانه یک ایمیل تا روز دهم برای او ارسال شود. این کار می‌تواند کاملا اتوماتیک و بدون دخالت شما صورت گیرد. کافی است یک بار این تنظیمات را انجام دهید.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

چطور یک ارائه برای فروش بسازیم؟ قسمت دوم

ارائه خود را مناسب با مخاطب هدف طراحی کنید. یک برنامه کامل برای معرفی خود بنویسید. متن معرفی خود را بنویسید. انتظارات و اهداف مشتری احتمالی خود را برای جلسه آماده کنید. توضیح دهید که چگونه هر یک از اهداف را انجام خواهید داد. هزینه خدمات خود را ارایه کنید. جزئیات مزایایی که می‌توانید به مشتری احتمالی خود بدهید را بازگو کنید.

چطور یک ارائه برای فروش بسازیم؟ قسمت اول

یک معرفی موثر فروش نه تنها به مشتریان احتمالی در مورد محصول یا سرویس شما آموزش می‌دهد، بلکه توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید نیازهای خاص مشتریان را برآورده کنید و به آن‌ها در رسیدن به اهدافشان کمک کنید. ایجاد یک ارائه فروش موفق نیازمند تحقیقات کامل و آماده‌سازی دقیق است.

چرا کسب و کار شما به یک متخصص شبکه‌های اجتماعی نیاز دارد؟

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی آینده بازاریابی دیجیتال است. هم کسانی که در کسب و کار آنلاین هستند و هم افرادی که در تجارت کالاهای فیزیکی شرکت دارند، هر دو در حال حاضر روی این سلاح پویا و تجاری سرمایه گذاری می کنند.

نظرات

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد شوید

تماس با ما