اهمیت تولید محتوا

اهمیت تولید محتوا
چکیده این مطلب : انتشار : 27 فوریه 2020 بدون نظر 80 بازدید

امروز قصد دارم در این مقاله شما عزیزان را با تولید محتوا هوشمندانه برای وب سایتتان آشنا کنم و از اهمیتی که محتوا دارد، شما را مطلع کنم.

امروز قصد دارم در این مقاله شما عزیران را با تولید محتوا هوشمندانه برای وب سایتتان آشنا کنم و از اهمیت محتوایی که درون سایت شما وجود دارد، شما را مطلع کنم. تا از این روش به کسب و کارتان رونق بدهید و از آن بهترین استفاده را ببرید تا وب سایت خود را بتوانید بهتر در حوضه کاری خود معرفی کنید.

نگاهی به بهینه سازی محتوا و اهمیت آن

محتوا و بهینه سازی آن، از پر اهمیت ترین مباحث در خصوص وب سایت های اینترنتی می باشد که علی رغم اهمیت بسیار، توسط اکثر صاحبان و مدیران سایت ها به ویژه در ایران مورد کم توجهی وحتی بعضی مواقع بی توجهی قرار می گیرد. محتوای وب سایت علاوه بر اینکه نشان دهنده هویت، ماهیت و درون مایه ای سایت می باشد به دلیل ارتباط مستقیم با بهینه سازی سایت، بازاریابی اینترنتی، افزایش بازدید سایت و فروش اینترنتی اهمیت دو چندانی پیدا می کند.

تولید محتوا عالی

اگر محتوا خوب نداشته باشیم چه می شود

بی توجهی به امر تولید محتوا برای وب سایت علاوه بر عدم موفقیت سایت باعث می شود لطمه جبران ناپذیری به سایت در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر برسد و دیگر نتوان این آسیب را جبران کرد و تمام زحماتی که برای طراحی آن وب سایت شده است برباد می رود. این مورد را می توان اینگونه مثال زد که شما یک خانه بسیار بزرگ و مجلل در بهترین نقطه شهر دارید ولی داخل آن را از اسباب و اساسیه کهنه پر کرده اید. و یا اصلا داخل آن هیچ اسباب و اساسیه ای نگذاشته اید. خانه شما از بیرون نما و زیبایی خاصی دارد ولی در آن نمی توانید راحت و آسوده زندگی کنید و از داخل هیچ زیبایی ندارد.

آیا تولید محتوا کار ساده ای است

خیر تولید محتوای سایت بسیار فراتر از درج ساده یک مطلب بوده و تبدیل به موضوعی تخصصی شده است. که نیازمند دانش و تجربه کافی در زمینه نگارش محتوای وب، الگوریتم موتورهای جستجو (الگوریتم های گوگل) و استفاده از المانهای مختلف محتوا همچون متن، تصویر، فیلم و غیره می باشد. تولید محتوای سایت به خصوص در وب سایت هایی که اهداف تجاری داشته و در زمینه ارائه خدمات و محصولات خود فعالیت می کنند اهمیت غیر قابل وصفی پیدا میکند. چرا که محتوای سایت، حکم فروشنده ای را دارد که به صورت مستقیم بین مشتری و خریدار ارتباط بر قرار می کند.

اهمیت تولید محتوا جدید

اهمیت تولید محتوا جدید

بسیاری از سایت های اینترنتی با مشکل نبود موضوع برای تولید محتوا مواجه هستند و نمیتوانند مطالب مفیدی رادر زمینه کاری خود برای ارائه پیدا کنند. مهمترین معیار برای کیفیت محتوا، رضایت کاربران سایت و معرفی شما به دیگران است. قبل از هرچیز باید تسلط کافی در زمینه کاری خود داشته باشید و مطالعات روزانه خود را در سطح اینترنت یا کتاب افزایش دهید. همه آن چیزی که شما در زمینه کاری خود میدانید و تجربه کرده اید میتواند برای دیگران ارزشمند باشد، هرچقدر این نکات ظریف تر و دقیق تر باشند، مخاطبین مناسب تری نیز خواهند داشت. هرچقدر کار تولید محتوا در زمینه کاری شما سخت تر باشد برای شما بهتر است! زیرا رقبای کمتری خواهید داشت. محتوای عمومی براحتی در اینترنت قابل دسترسی بوده و منابع زیادی برای دریافت آن وجود دارد.

متفاوت بودن نسبت به رقبا

راه ایجاد تفاوت در اینترنت نسبت به سایر رقبا ارائه محتوای تخصصی و ارزشمند که اصطلاحا به آن محتوای همیشه سبز می گویند است. در بسیاری موارد محتوای مورد نظر شما بسیار اندک است و بیش از چند خط ساده نخواهد بود. در این شرایط ممکن است ارائه آن بصورت متنی، جذابیت زیادی نداشته باشد و یا با توجه به متن کم مورد توجه موتورهای جستجو قرار نگیرد. تغییر در نحوه ارائه و افزودن جذابیت های بصری میتواند کیفیت محتوای شما را افزایش دهد و همین جا است که شما نسبت به بقیه رقبا پیشی می گیرید و متمایز می شوید.

بروز بودن مطالب سایت

بروز بودن مطالب سایت

بروز بودن محتوا برای گوگل از اهمیت خاصی برخوردار است و همچنین بدلیل کسب رتبه مناسب در نتایج گوگل برای صفحات تازه، امکان رقابت سایت های نوپا و کوچک با سایت های بزرگ و قدیمی فراهم شده است. توجه گوگل به محتوای تازه در سایت شرایط مناسبی را برای وبمستران ایجاد کرده است تا سایت های نوپا و جدید هم بتوانند خودی نشان دهند و وارد رقابت شوند.

دو موردی که باید شما در تولید محتوا جدید همیشه در نظر داشته باشید:

۱_ نوشتن مطلب جدید بر اساس کلمات کلیدی انتخاب خود و یا موضوع کاری
۲_ بروز کردن محتواهای قدیمی

چرا کاربران مطالب سایت ما را نمی خوانند

چرا کاربران مطالب سایت ما را نمی خوانند

عدم تشخیص کاربران و علایق آنان

چیزی که بیشتر افراد به آن توجه ندارند و از آن غافل می شوند، تمرکز روی نیاز های مخاطب است. این مسئله یکی از اصلی ترین معیار ها در تولید محتوا است. هر نوع محتوایی که تولید می کنید و در هر حجمی تولید می کنید، باید نیاز های کاربر را برطرف کند و پاسخ گوی کاربران شما باشد.

عدم استفاده از عنوان مناسب و جذاب

قسمتی که بیشتر از همه در دید کاربران است، عنوان مطلب می باشد. اگر شما وقت کافی برای انتخاب عنوان مناسب بگذارید می توانید با نوشتن یک عنوان جذاب کاربران را در بخش های مختلف به سمت خود جذب کنید. اما باید در نظر داشته باشید که عنوان توصیف مختصری از محتوایتان باشد.

تبلیغات بیش از حد در مطالب

اینکه شما از محتوا برای بازاریابی یا به نوعی جذب کاربر و مشتری استفاده می کنید، شکی نیست. اما باید بسیار مراقب باشید که همین کار، به تصویر و ذهنیتی که کاربر از برند تان دارد، لطمه نزند. وقتی کاربر به این نتیجه برسد که در وبسایت شما می تواند اطلاعات به درد بخور و بی طرفی را به دست آورد، ناخود آگاه به برند شما نیز اعتماد خواهد کرد.

محتوای تکراری (Duplicate Content)

محتوای تکراری (Duplicate Content)

اینکه چرا نباید مطالب و محتوا تکراری در سایت یا وبلاگ خود داشته باشیم، بیشتر بر می گردد به طبع موتورهای جستجوگر از جمله گوگل، ربات های جستجوگر این سرویس ها همیشه در پی یافتن مطالبی یکتا از آدرس های سایت یا وبلاگ شما هستند تا نتایجی بهتر به کاربران خود نشان دهند، وقتی چندین صفحه تکراری با محتوای یکسان را معرفی کنیم، به نوعی موجب سردرگمی آنها شده ایم، البته نهایتا آنها یک صفحه را به عنوان مرجع تشخیص می دهند و آن را انتخاب می کنند.

چرا نباید از محتوا تکراری استفاده کنیم

استفاده ار محتوای تکراری برای وب سایتتان ممکن است موجب شناسایی سایت یا وبلاگ شما به عنوان پایگاهی فریب دهنده و حقه باز شود، که این در نهایت موجب حذف آدرس و اطلاعات شما از لیست جستجو و پایگاه داده گوگل است. در عوض داشتن مطالبی یکتا بدون تکرار یا با حداقل تکرار و یا استفاده از روش هایی که در ادامه خواهیم گفت، سبب جلب اعتماد بیشتر موتور های جستجو به سایت یا وبلاگ شما می شود و باعث بالا رفتن رنک مطالب شما در لیست نتایج گوگل نیز خواهد شد.

چگونه محتوا غیر تکراری تولید کنیم

چگونه محتوا غیر تکراری تولید کنیم

با رعایت نکات زیر می توانید همیشه تولید محتوا هوشمندانه داشته باشید و محتوای همیشه سبز برای وب سایتتان تولید کنید.

۱_ با توجه به زمینه کاری خود و تخصصی که در آن دارید مطلب اختصاصی برای سایت خود بنویسید.

۲_ محتوای غیرتکراری یا مفید می توانند برگرفته از دیگر سایت ها باشند ولی موجب جریمه سایت شما نگردند، برای اینکار باید اصول نگارشی و حق کپی رایت را رعایت کنید.

۳_ استفاده از سایتهای خارجی و ترجمه محتواهای آنها برای استفاده در سایت.

۴_ متن یا پاراگرافی که بصورت نقل قول در سایت می آورید حتی اگر عینا کپی باشد محتوای تکراری نخواهد بود، به شرطی که منبع آن را نیز ذکر کنید.

۵_ تصاویر سایت های دیگر یا تصویری از سایت خودتان که در چند صفحه استفاده شده است محتوای تکراری نیست.

حرف آخر

در این مقاله تمامی راه های تولید محتوای هوشمندانه و سبز را متوجه شدید تا از آن بهترین استفاده را در حوضه کاری خود و در داخل وب سایتتان استفاده کنید. شاید الان فقط بدانید که باید چه کاری را در این مورد انجام دهید ولی تخصصی در این زمینه نداشته باشید. شما می توانید با شرکت در کلاس های آموزشی تولید محتوا و یا استفاده از کتاب چاه نفت آنلاین که کتابی فوق العاده ای در حوضه کسب و کار آنلاین و تولید محتوا است را مطالعه کنید، تا به یک تولید کننده محتوا حرفه ای تبدیل شوید. با امید موفقیت و پیروزی شما عزیزان.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

ویژگی های یک سایت خوب چیست؟

ویژگی های یک سایت خوب چیست؟

ما در این مقاله قصد داریم تا به طور خلاصه و مفید شما عزیزان را با ویژگی های یک وب سایت خوب برای رونق کسب و کارتان آشنا کنیم.

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

امروزه با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی در دنیای مجازی می توان از آن ها برای جذب مشتری برای سایتمان استفاده کنیم و سئو سایتمان را بالا ببریم.

حمله سایبری دیداس

حمله سایبری DDoS (دیداس)

دیداس یک حمله سایبری است که با هدف قرار دادن سرور ها کار خود را از سر می گیرد. ما در این مقاله شما را با حمله سایبری دیداس آشنا میکنیم.

اصطلاحات سئو

آشنایی با اصطلاحات سئو

با سلام و درود خدمت شما عزیزان ، تیم فناوری اطلاعات تکتا که در زمینه های های استارت آپی در حال فعالیت است. امروز قصد داریم تا با مقاله ای که شما عزیزان چند لحظه بعد آن را مطالعه خواهید کرد شما علاقه مندان به حوضه های کسب و کار اینترنتی را با تمامی اصطلاحات سئو آشنا کنیم. با آرزوی یادگیری هرچه بهتر شما عزیزان مقاله را شروع میکنیم.

۸ اصل برای نوشتن یک وبلاگ پرترافیک

یکی از گرم‌ترین و در تجربه ما، موثرترین استراتژی‌های بازاریابی برای وب سایت کسب‌وکار شما، نوشتن یک وبلاگ است. به همین دلیل است که ما بر اهمیت داشتن یک وبلاگ بر روی مشتریان خود تاکید می‌کنیم. و با این حال، برای بسیاری از مردم، نوشتن وبلاگ یک چشم‌انداز ترسناک است.

نظرات

نظر شما پس از تایید مدیر به نمایش در می آید



تماس با ما