تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو
چکیده این مطلب : انتشار : 5 فوریه 2020 ۲ نظر 188 بازدید

امروزه با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی در دنیای مجازی می توان از آن ها برای جذب مشتری برای سایتمان استفاده کنیم و سئو سایتمان را بالا ببریم.

امروزه با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی در دنیای مجازی می توان از آن ها و قابلیت های اجتماعی فراوانی که دارند، بهترین استفاده را در زمینه های شغلی و استارتاپی خود کسب کنید. شبکه های اجتماعی فراوانی وجود دارند مانند: اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و… که هر کدام از آنان مزیت های خاصی نسبت به یکدیگر دارند و صاحبان کسب و کار نسبت به نیاز هایشان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

سئو

سئو

از آن جایی که همه شما عزیزان می دانید، سئو به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستوجو گر گوگل است. که با استفاده از تکنیک ها و استراتژی های خاصی می توان وب سایت شما را در بهترین نتایج گوگل نمایش داد. و این یعنی تعداد بازدید بیشتر از وب سایت شما و در نهایت شانس بالاتر برای جذب کاربر بیشتر و یا مشتری بیشتر برای کسب و کار شما عزیزان.

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

متخصصان سئو بر این باورند که شبکه های اجتماعی یکی از بهترین روش ها برای افزایش رتبه سایت در گوگل هستند. زیرا اکثر مردم که بیشتر اوقات خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند. پس بهترین مکان برای تبلیغات وب سایت شما در شبکه های اجتماعی است. از طرفی گوگل هم به این موضوع توجه داشته و تبلیغات در شبکه های اجتماعی را به عنوان یک استراتیژی جذب کاربر و مشتری در نظر گرفته است.

بهبود سئو با شبکه های اجتماعی

فیس بوک (Facebook)

فیس بوک (Facebook)

تبلیغات در فیس بوک تاثیرات مشخص و بالایی در سئو وب سایت شما دارند. شما می توانید با ساختن حساب کاربری تجاری در فیس بوک درمورد استارتاپ یا کسب و کار خود تبلیغات کنید و آن را گسترش دهید. از انتشار ویدیو در فیس بوک غافل نشوید چرا که ویدیو از بهترین نوع محتوا است. و در نهایت به کامنت ها و نظرات کاربران توجه کنیم و به آنان پاسخ دهیم. فیس بوک با ۲٫۲۷ میلیارد کاربر فعال در ماه رتبه اول را در بین تمامی شبکه های اجتماعی در جهان دارد.

یوتوب (You tube)

یوتوب (You tube)

یوتوب هم که نیاز به معرفی ندارد بزرگترین شبکه اجتماعی است که محتوای ویدیویی دارد و معتبر ترین ویدیو ها را می توان در یوتوب پیدا کرد و از آنان استفاده کرد. و میتوان با تولید محتوا ویدیویی با کیفیت بالا از یوتوب بهترین استفاده را برای تبلیغات در مورد سایت خود انجام دهید. این نکته قابل ذکر است که یوتوب، خود به تنهایی سئو جداگانه دارد یعنی برای اینکه ویدیو های شما در نتایج و در خواست ها اول باشد، باید در خود یوتوب آن ها را بهینه سازی یا به اصطلاح سئو کنید. یوتوب با ۱٫۹ میلیارد کاربر فعال در ماه رتبه دوم را در بین تمامی شبکه های اجتماعی در جهان دارد.

اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام (Instagram)

در مورد اینستاگرام باید بگویم که افراد مشهور در دنیا از این شبکه اجتماعی به عنوان بیزینسی پرسود و جداگانه استفاده می کنند، که درآمد بسیار بالایی هم دارد. در طی چند سال اخیر فیس بوک با تولید اپلیکیشن اینستاگرام جان تازه ای به شرکت خود داد و توانست توجه کاربران خود را به این شبکه اجتماعی بسیار جذاب و جدید جلب کند. و کاربران زیادی را برای خود جذب کند. برای تبلیغات در اینستاگرام حتما لینک سایت خود را در پروفایل خود قرار دهید زیرا گوگل تمامی این نکات را متوجه می شود و به وب سایت شما اعتبار می بخشد و این یعنی سئو عالی تر برای وب سایت و کسب و کار شما عزیزان. اینستاگرام با ۱ میلیارد کاربر فعال در ماه رتبه پنجم را در بین تمامی شبکه های اجتماعی در جهان دارد.

توییتر (Twitter)

توییتر (Twitter)

درمورد توییتر پیشنهاد من به شما این است که اگر در توییتر فعال نیستید به دنبال آن نروید زیرا تاثیر چندانی در سئو وب سایت شما ندارد. اما اگر در توییتر فعال هستید حتما از آن به عنوان یک ابزار خوب میتوانید استفاده کنید. نکته نهایی در مورد توییتر این است که در عین اینکه باید بسیار فعال باشید همچنین باید تعداد فالوور های خود را بسیار افزایش دهید تا نتیجه بهتری در این شبکه اجتماعی را کسب کنید. توییتر با ۳۲۶ میلیون کاربر فعال در ماه رتبه هشتم را در بین تمامی شبکه های اجتماعی در جهان دارد.

لینکدین (LinkedIn)

لینکدین (LinkedIn)

لینکدین شبکه اجتماعی است که اصطلاحا مخصوص بیزینس من ها است. این نکته قابل ذکر است که کار با لینکدین کمی مشکل تر از سایر شبکه های اجتماعی است و این دشواری در کار کردن با لینکدین به این دلیل است که محیطی بیزینسی شکل دارد و هر شخص عادی نمی تواند به راحتی هرچه تمام تر با آن کار کند. اما لینکدین یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای سئو وب سایت شما است زیرا شما مستقیما در آن می گویید که کسب و کارتان در مورد چه موضوعی است و بیزینستان در مورد چه موضوعی است. نکات قبل ذکر در مورد لینکدین این است که صفحات مخصوص تجاری ( بیزینسی) بسازید، و مقاله های خود را به طور خلاصه در لینکدین به اشتراک بگذاریم و برای خواندن کامل مطالب به وب سایتمان لینک بدهیم که از بهترین استراتیژی ها در سئو وب سایت است و در نهایت با دیگران در تعامل باشید، دیگران را فالو و لایک کنید تا آنان هم شما را لایک و فالو کنند. لینکدین با ۲۶۰ میلیون کاربر فعال در ماه رتبه نهم را در بین تمامی شبکه های اجتماعی در جهان دارد.

پینترست (Pinterest)

پینترست (Pinterest)

در نهایت به پینتریست میرسیم که مخصوص محتوای عکسی است. از پینترست هم می توان به عنوان یک شبکه اجتماعی کاربردی و مفید برای سئو وب سایت استفاده کرد اما قاعدتا این شبکه اجتماعی به مرور تاثیر کمتری در سئو دارد. البته با اینکه تاثیر کمی دارد ولی با این حال نباید از آن غافل شد. پینترست برای افراد یا کسب و کار هایی مناسب است که می توانند تمامی حرفه خود یا بخش بیشتر آن را در قالب یک عکس به نمایش بگذارند. برای مثال افرادی که طراحی داخلی و دیزاین انجام می دهند میتوانند بیسترین استفاده را از این شبکه اجتماعی ببرند. نکاتی که در مورد پینترست باید بدانید این است که حتما عکس های خود را پین کنید، همچنین صفحات مختلف سایت را نیز پین کنیم و در آخر برد های متفاوتی در پینترست بسازیم تا تنوع کاری ایجاد شود. پینترست با ۲۵۰ میلیون کاربر فعال در ماه رتبه دوازدهم را در بین تمامی شبکه های اجتماعی در جهان دارد.

چگونگی استفاده از محتوا در شبکه های اجتماعی

چگونگی استفاده از محتوا در شبکه های اجتماعی

۱ـ محتوا برای کاربران جذاب و کاربردی باشد

۲ـ محتوا برای کاربران و مشتریان حس کنجکاوی ایجاد نماید

۳ـ محتوا باید همواره به روز باشد

۴ـ از مطالب کپی استفاده نکنید

۵ـ برای تمامی افراد محتوا ایجاد کنید تا همگی با خواندن محتوا موضوع را فرا بگیرند

۶ـ محتوا را خلاصه، مختصر و مفید تولید کنید

حرف آخر

در دنیا امروزی با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید به کسب و کارتان رونق دوچندان بدهید و در نهایت سود دهی بالاتری را نیز داشته باشید. فقط این نکته در انتها قابل ذکر است که باز هم تکرار میکنم محتوا را برای تمامی افراد در تمامی سنین تولید کنید، تا برای تمامی افراد قابل فهم باشد و در نهایت آنان حس بهتری نسبت به سایت شما خواهند داشت و مشتری دائمی شما خواهند شد. امیدوارم این مقاله برای شما عزیزان قابل فهم و مفید بوده باشه و از نکاتی که ذکر شد نهایت استفاده رو ببرید و در استارتاپ و کسب و کارتان همواره پیروز و سربلند باشید.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

اهمیت تولید محتوا

اهمیت تولید محتوا

امروز قصد دارم در این مقاله شما عزیزان را با تولید محتوا هوشمندانه برای وب سایتتان آشنا کنم و از اهمیتی که محتوا دارد، شما را مطلع کنم.

ویژگی های یک سایت خوب چیست؟

ویژگی های یک سایت خوب چیست؟

ما در این مقاله قصد داریم تا به طور خلاصه و مفید شما عزیزان را با ویژگی های یک وب سایت خوب برای رونق کسب و کارتان آشنا کنیم.

حمله سایبری دیداس

حمله سایبری DDoS (دیداس)

دیداس یک حمله سایبری است که با هدف قرار دادن سرور ها کار خود را از سر می گیرد. ما در این مقاله شما را با حمله سایبری دیداس آشنا میکنیم.

گام اول راه اندازی کار و کسب اینترنتی

اکثر افراد زمانی که می‌خواهند کار و کسب اینترنتی خود را راه اندازی کنند به این فکر می‌کنند که خُب چطور تبلیغات کارمان را انجام دهیم؟ یا اینکه چه چیزی از همه پرفروش تر است؟ یا دیگران چه کارهایی راه انداخته‌اند و به سود کلان رسیده اند؟

چطور یک استارت‌آپ راه اندازی کنیم؟

این روزها راه‌اندازی استارت‌آپ روی زبان خیلی‌ها افتاده است و بعضی ها تصور می‌کنند تنها راه موفقیت و رسیدن به ثروت فوری راه‌اندازی یک استارت‌آپ است. فارغ از چالش‌هایی که در این مسیر برایشان به وجود خواهد آمد و بدون در نظر گرفتن خیلی از پیش‌نیازهایی که باید قبل از شروع به راه‌اندازی یک استارت‌آپ در نظر گرفت دست به کار می‌شوند و منجر به شکست آنها خواهد شد. در حالی که هم ایده خوبی داشتند و هم تیم خوبی جمع آوری کرده بودند. پس مشکل کجاست؟ با ما همراه باشید تا با روند ایده یابی و راه اندازی یک استارت‌آپ موفق آشنا شوید.

نظرات

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد شوید

تماس با ما