شروع یک کسب و کار: ایده پردازی

چکیده این مطلب : انتشار : ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ بدون نظر 25 بازدید

بسیاری از مردم بر این باورند که شروع یک کسب‌وکار یک فرآیند پیچیده است. آن‌ها می‌دانند که می‌خواهند یک کسب‌وکار را آغاز کنند، اما اولین قدم‌ها را نمی‌دانند. در این بخش یاد می‌گیرید چطور یک ایده برای یک کسب‌وکار پیدا کنید – چطور دقیقا مشخص کنید که چه کاری می‌خواهید انجام دهید و سپس چگونه اقدام کنید.

بسیاری از مردم بر این باورند که شروع یک کسب‌وکار یک فرآیند پیچیده است. آن‌ها می‌دانند که می‌خواهند یک کسب‌وکار را آغاز کنند، اما اولین قدم‌ها را نمی‌دانند. در این بخش یاد می‌گیرید چطور یک ایده برای یک کسب‌وکار پیدا کنید – چطور دقیقا مشخص کنید که چه کاری می‌خواهید انجام دهید و سپس چگونه اقدام کنید.

اما قبل از اینکه شروع کنیم، اجازه دهید یک نکته را روشن کنیم: مردم همیشه نگران این هستند که آیا این زمان خوبی برای شروع ایده کسب‌وکار آن‌ها است. واقعیت این است که هرگز زمان بدی برای راه‌اندازی کسب‌وکار وجود ندارد. روشن است که چرا راه‌اندازی در شرایط سخت اقتصادی هوشمندانه است. از آنجا که بسیاری از مردم تمایلی به راه‌اندازی کسب و کار در زمان‌های دشوار ندارند، کسب‌وکار جدید شما شانس بیشتری برای جلب توجه دارد.

هر کسی سد راه خودش را دارد، چیزی که مانع از برداشتن اولین گام مهم می‌شود. بسیاری از مردم از شروع می‌ترسند؛ ممکن است از ناشناخته‌ها یا شکست یا حتی موفقیت می‌ترسند. برخی نیز بر این باور اشتباه هستند که باید کاری را از ابتدا شروع کنند. آن‌ها فکر می‌کنند باید کاری را انجام دهند که هیچ‌کس تا به حال انجام نداده است – یک اختراع جدید، یک سرویس منحصر به فرد. به عبارت دیگر، آن‌ها فکر می‌کنند که باید چرخ را دوباره اختراع کنند.

اما اگر یک نابغه فن‌آوری باشید – یک بیل گیتس یا (استیو جابز)- – تلاش برای دوباره اختراع چرخ هدر دادن زمان است. برای بسیاری از افراد شروع یک کسب‌وکار، این مساله نباید با چیزی چنان منحصر به فرد مطرح شود که هیچ‌کس تا به حال نشنیده باشد، اما به جای آن به سوالات پاسخ می‌دهد: “چگونه می‌توانم این کار را انجام دهم؟”  یا “آیا می‌توانم این کار را بهتر یا متفاوت از بقیه انجام دهم؟”  یا به سادگی، آیا سهم بازار برای کار دیگری در این گروه وجود ندارد؟ “

الهام بگیرید

چگونه فرآیند ایده را شروع می‌کنید؟ اول، یک ورق کاغذ بردارید و در کل صفحه “چیزهایی درباره من” بنویسید: پنج تا هفت چیز درباره خودتان فهرست کنید – کارهایی که دوست دارید انجام دهید و یا واقعا در آن موارد خوب هستید (ما در یک دقیقه به کارتان خواهیم رسید). ممکن است لیست شما شامل موارد زیر باشد: ” من واقعا با مردم خوب هستم، من عاشق بچه‌ها هستم، عاشق خواندن هستم، من عاشق اعداد هستم، من حل‌کننده مشکلات هستم.” زمانی که لیست خود را نوشتید، آیتم‌های آن را در یک طرف کاغذ قرار دهید.

در طرف دیگر این کاغذ لیستی از چیزهایی که فکر نمی‌کنید خوب هستید و یا دوست ندارید انجام دهید را لیست کنید. شاید شما در مورد مفاهیم بازاریابی واقعا خوب هستید، اما دوست ندارید با مردم ملاقات کنید یا شما واقعا دوست ندارید که صحبت کنید و یا نمی‌خواهید سفر کنید. آن را فراموش نکنید. فقط افکار خود را یادداشت کنید. وقتی کارتان تمام شد از خودتان بپرسید: “اگر سه‌ تا پنج محصول یا خدمات وجود داشت که زندگی شخصی من را بهتر می‌کرد، آن‌ها چه خواهند بود؟”  این زندگی شخصی شماست، به عنوان یک مرد، زن، پدر، شوهر، مادر، پدر، مادر، مادر و مادر بزرگ – هر چه موقعیت شما باشد. مشخص کنید که چه محصولات یا خدمات شما را ساده‌تر یا شادتر می‌کند، شما را کارآمدتر می‌کند، و یا به سادگی به شما زمان بیشتری می‌دهد.

سپس، همان سوال را در مورد زندگی کاری خود از خودتان بپرسید. هر چیزی که دوست دارید را بررسی کنید و از زندگی کاری خود و نیز ویژگی‌هایی که دوست دارید و از آن‌ها متنفر باشید را بررسی کنید. در نهایت از خود بپرسید چرا به دنبال یک کسب‌وکار در وهله اول هستید. سپس، وقتی کارتان تمام شد، به دنبال الگویی برای پدیدار شدن بگردید (به عنوان مثال، آیا نیاز به کسب‌وکار کار دارید که یکی از کارهایی را که دوست دارید انجام دهید یا خیر).

تحویل

این یک داستان شروع کسب‌وکار است که نمونه‌ای عالی از دیدن نیاز و پر کردن آن است. مجله کارآفرینی در کالیفرنیا، یک جامعه برنامه‌ریزی‌شده ‌است. سال‌ها پیش، تعداد زیادی رستوران و فست فود در منطقه تجاری وجود نداشت. اکثر آن‌ها در سراسر شهر، جایی که محلات آنجا بودند، وجود داشت. دو مرد جوان این وضعیت را بسیار نا امید کننده یافتند. انتخاب‌های مقرون به صرفه زیادی وجود نداشت. مطمئنا، برخی از مراکز غذایی در مرکز وجود داشت، اما محوطه پارکینگ واقعا کوچک بود و انتظار بسیار وحشتناک بود.

یک روز، هنگامی که آن‌ها از مشکل ناهار خود افسوس می‌خوردند، یکی از آن‌ها گفت:” اگر بتوانیم مقداری غذای خوب به دست آوریم، عالی نخواهد بود؟ ” لامپ معروف روشن شد! ” سپس آن‌ها کاری را انجام دادند که بسیاری از مردم انجام نمی‌دهند – آن‌ها کاری در مورد ایده خود انجام دادند. آن‌ها یکی از راهنماهای راه‌اندازی کسب‌وکار کارآفرینی را خریدند و یک کسب‌وکار تحویل غذا را آغاز کردند.

تا به امروز، تجارت آن‌ها بیش از ۱۵ میلیون نفر مشتری داشته ‌است. نه یک کسب‌وکار پیچیده است و نه اصل و نسب دارد. رقابت آن‌ها محکم‌تر شده‌است و با این حال فوق‌العاده خوب عمل می‌کنند. و همه اینها به این دلیل شروع شد که آن‌ها به ندای درون خودشان گوش دادند و تصمیم گرفتند کاری در مورد آن انجام دهند. آن‌ها می‌دانند که این تحقیق زمان ناهار را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شکایات کارگران آمریکایی ذکر می‌کند. تنها ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و تقریبا غیر ممکن است که بیرون بروید، نهار بگیرید و به موقع برگردید. بنابراین در حالی که این کارآفرینان جوان در ابتدا فکر می‌کردند که به یک نیاز شخصی در منطقه محلی خود پاسخ می‌دهند، آن‌ها واقعا به یک ساز جهانی برخورد کرده‌اند.

این یک راه برای رسیدن به ایده‌ها – گوش دادن به نگرانی‌های خودتان (یا همکاران، خانواده یا همسایگان)تان است. فرصت‌ها همه جا هستند؛ شما فقط باید آن‌ها را جستجو کنید. اگر مغز شما همیشه در مود ایده قرار دارد، ممکن است ایده‌های زیادی از نگاه کردن به اطراف و یا خواندن وجود داشته باشند. برای مثال، اگر یک مقاله در مورد زمان ناهار را خوانده باشید، و اگر به  کارآفرینی فکر می‌کردید، می‌گویید ” واو، شاید یک فرصت برای من وجود داشته باشد که کاری انجام دهم. من باید شروع به تحقیق درباره آن کنم.”

لحظات الهام‌بخش

الهام می‌تواند در هر جایی باشد. یک داستان راه‌اندازی کلاسیک دیگر هم وجود دارد: آیا تا به حال هزینه بازگشت ویدئو را مطالبه کرده‌اید؟ شرط می‌بندم که تو هیچ کاری در این باره انجام ندادی. خوب، زمانی که رید هیستینگز به جای اینکه عصبانی شود، حدود ۴۰ دلار هزینه داشت، الهام گرفت. هیستینگز با این فکر بود که “چگونه  اجاره‌دهندگان فیلم‌ها مثل یک باشگاه سلامتی عمل نمی‌کنند، چه شما از آن زیاده استفاده کنید یا کم، شما همان هزینه را پرداخت می‌کنید؟”  از این فکر، Netflix.com، یک مرکز پخش ویدئوی آنلاین، به دنیا آمد.” از آغاز سال ۱۹۹۹، نت فلیکس به یک تجارت بزرگ با درآمد ۱.۳ میلیارد دلار تبدیل شده‌است.

گرفتن یک ایده می‌تواند به سادگی نگه داشتن چشم شما برای آخرین کسب و کار داغ باشد؛ آن‌ها همیشه در حال رشد هستند. بسیاری از کارآفرینان محلی مبلغی پول در آوردند تا مفهوم کافه استارباکس را به زادگاه خود بکشند و سپس از آنجا گسترش دهند. قهوه کاریبو مستقر در مینیاپولیس را در نظر بگیرید. بنیانگذاران آن چیزی را که آن‌ها به عنوان “لحظه مناسب” در سال ۱۹۹۰ توصیف کردند داشتند، و دو سال بعد آنچه که اکنون دومین شرکت بزرگ کشور برای یک زنجیره قهوه‌خانه‌ای در کشور است را راه‌اندازی کردند. دیگر کارآفرینان قهوه تصمیم گرفته‌اند که محلی بمانند.

و این مساله را نادیده نگیرید و حقیقت را نادیده نگیرید. کسب و کارهای گرم اغلب از چرخه‌های مختلف عبور می‌کنند. باغبانی را در نظر بگیرید. برای چند سال گذشته، محصولات و لوازم باغبانی، همه خشم را به خود جلب کرده‌اند، اما باغبانی یک تجارت قرن بیست و یکم را در نظر نخواهید گرفت.

به عبارت دیگر، شما می‌توانید هر ایده‌ای را قبول کنید و آن را با زمان و جامعه خود سفارشی کنید. خلاقیت خود را به هر مفهومی اضافه کنید. در حقیقت، اگر می‌خواهید کسب‌وکار شما موفقیت‌آمیز باشد، این امر یک ضرورت است. شما نمی‌توانید یک ایده را انتخاب کنید، بگویید “بسیار خوب، این همان است”.

یکی از بهترین روش‌ها برای تعیین اینکه آیا ایده شما در جامعه شما موفق خواهد بود این است که با افرادی صحبت کنید که می‌شناسید. اگر یک ایده کسب‌وکار است، با همکاران خود صحبت کنید. نظرات شخصی خود را با خانواده یا همسایگان خود در میان بگذارید. از مردم که ممکن است ایده شما را بدزدند نترسید. این طور نیست. تنها در مورد مفهوم کلی بحث کنید؛ نیازی نیست همه جزئیات را بگویید.

فقط انجامش بده!

امیدوارم در حال حاضر، روند تعیین آنچه که برای شما درست است، تا حدودی تغییر شکل یافته باشد. درک کنید که راه‌اندازی کسب‌وکار علم موشک نیست. نه، شروع یک کسب‌وکار کار آسانی نیست، اما آنقدرها هم که مردم فکر می‌کنند، پیچیده و یا ترسناک نیست. این یک روش گام‌به‌گام و با عقل سلیم است. پس یک قدم به عقب بردارید. مرحله اول: آنچه را که می‌خواهید انجام دهید را مشخص کنید. زمانی که این ایده را دارید، با مردم صحبت کنید تا ببینید آن‌ها چه فکر می‌کنند. بپرسید “آیا می‌خواهید این ….. را بخرید و یا از این ….. استفاده کنید، و چقدر پرداخت می‌کنید؟”

درک کنید که بسیاری از افراد در اطراف شما، شما را تشویق نمی‌کنند (برخی حتی شما را ناامید می‌کنند)تا به دنبال سفر کارآفرینی خود باشید. برخی به شجاعت شما رشک می‌برند؛ برخی دیگر شما را به خاطر داشتن دل و جرأت برای انجام کاری تحریک خواهند کرد. شما نمی‌توانید به این افراد اجازه دهید که شما را منصرف کنند، تا قبل از شروع سفر، سفر خود را متوقف کنید.

در حقیقت، زمانی که یک ایده برای یک کسب‌وکار به دست می‌آورید، مهم‌ترین ویژگی که به عنوان یک کارآفرین به آن نیاز دارید چیست؟ پشتکار. زمانی که راه‌اندازی کسب‌وکار کار خود را آغاز کردید، بیشتر از آن چیزی که قبلا نه شنیده بودید به شما گفته می‌شود. نباید ناامید شوید؛ باید فراتر از “نه” بروید و به سمت فرد بعدی بروید – چون در نهایت، شما قصد دارید به یک “بله” برسید.

هشدار مهم

این یکی از رایج‌ترین هشدارها است. همه به شما خواهند گفت که شروع کسب‌وکار خطرناک است. البته، شروع یک کسب‌وکار کار خطرناکی است، اما در زندگی چه چیزی وجود ندارد؟ به علاوه، تفاوت بین ریسک‌های احمقانه و موارد محاسبه‌شده وجود دارد. اگر به دقت آنچه انجام می‌دهید را در نظر بگیرید، زمانی که به آن نیاز دارید، کمک بگیرید و هرگز از سوال کردن دست نکشید، می‌توانید ریسک خود را کاهش دهید.

شما نمی‌توانید به صدای خطر اجازه بدهید جلوی رفتن شما را بگیرد. از خودتان بپرسید: من واقعا چه ریسکی می‌کنم؟ ” و خطر را ارزیابی کنید.” به چی تسلیم میشی؟ در صورت عدم موفقیت چه چیزی را از دست خواهی داد؟ در مورد آنچه که استطاعت مالی ندارید، ریسک نکنید. منزل تان، خانواده تان و یا سلامتی تان را به خطر نیندازید. از خودتان بپرسید “اگر این کار عملی نیست، آیا وضعیت من از حالا هم بدتر خواهد شد؟”  اگر تمام چیزی که شما باید از دست بدهید، کمی زمان، انرژی و پول است، پس ریسک آن احتمالا ارزشش را دارد.

تعیین آنچه که شما می‌خواهید انجام دهید فقط اولین قدم است. شما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، تحقیقات زیادی در مقابل شما است. خریدن کتاب اولین گام هوشمندانه است. مهم‌ترین کار: کاری انجام دهید. در ابتدای سال ننشینید بگویید که “‌امسال می‌خواهم تجارتم را شروع کنم!”

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

چند ایده برای سیستم‌ سازی کسب‌ و‌ کار

 واژه سیستم‌سازی به معنی اتوماتیک کردن کارهاست. ممکن است اوایل راه‌اندازی کسب‌ و کار خیلی سخت نباشد که همه کارها را خودتان انجام دهید ولی با جلو رفتن کارها و زیادشدن تعداد مشتریان شما پیگیری امور سخت خواهد شد و نیاز است برای انجام یک سری از کارها سیستم تعریف کنید. سیستم‌سازی به این معنی […]

چطور فریلنسر میلیونی شویم؟

ورود به دنیای فریلنسری نیاز به مقدماتی دارد که برای موفق شدن در این شغل باید آموخت. این مقاله را بخوانید و نظرتان را برای ما بنویسید

چگونه یک کسب و کار آنلاین را راه اندازی کنیم ؟

چگونه یک کسب و کار آنلاین را راه اندازی کنیم ؟

برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق باید گام هایی حساب شده برداشته شود که اگر این مراحل بدرستی انجام شود ، کسب درآمد اینترنتی شما تضمین شده می باشد. هزاران نفر با استفاده از این گام ها کسب و کارهای خود را به شکل مناسبی شروع کرده اند . در این مقاله قصد داریم این مراحل را بیان کنیم.

چگونه از استوری های اینستاگرام برای خدمت به مردم استفاده کنیم؟

چگونه از استوری های اینستاگرام برای خدمت به مردم استفاده کنیم؟

بدون شک قابلیت Stories یا همان داستان های اینستاگرام می تونه یک ترفند جالب برای اشتراک گذاری عکس و ویدیو های کاربران باشه ، اما چگونه می توان از این از ابزار برای خدمت به مردم استفاده کرد ؟

چگونه برای یک کسب و کار کوچک طرح کسب و کار بنویسیم ؟

یک طرح کسب و کار، یک فایل نوشتاری است که در آن به طور جامع یک طرح کلی از اینکه چیکار می خوایید انجام بدید، کجا می خواید برین و چگونه می خواید اون کار رو انجام بدین وجود داره.
طرح کسب و کار در شرایط خاص اهداف مالی کسب و کار شما را مشخص می کند و به این سول پاسخ می دهد که چگونه خود را برای دستیابی به این اهداف در محدوده محیط بازار فعلی قرار خواهید داد.
علاوه بر این، طرح کسب و کار یک ابزار ضروری برای جذب سرمایه تجاری است.
این مقاله نحوه ایجاد یک طرح کسب و کار را قدم به قدم شرح خواهد داد.

نظرات

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد شوید

تماس با ما