چطور یک طرح کسب و کار اینترنتی بنویسیم؟

business-plan
چکیده این مطلب : انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۳ نظر 163 بازدید

طرح کسب و کار یکی از اولین گامها برای شروع یک کسب ‌و کار جدید است. این طرح اهداف، استراتژی‌ها، مدل بازاریابی و نیازهای مالی را به طور دقیق و مختصر تشریح می‌کند. یک طرح کسب‌ و کار برای اطمینان از اینکه یک شرکت مسیر خوبی را دنبال می‌کند، استفاده می‌شود. این مقاله به شما خواهد گفت که چگونه یک طرح کسب ‌و کار برای کسب‌ و کار اینترنتی خود بنویسید.

طرح کسب و کار یکی از اولین گامها برای شروع یک کسب ‌و کار جدید است. این طرح اهداف، استراتژی‌ها، مدل بازاریابی و نیازهای مالی را به طور دقیق و مختصر تشریح می‌کند. یک طرح کسب‌ و کار برای اطمینان از اینکه یک شرکت مسیر خوبی را دنبال می‌کند، استفاده می‌شود. اما همچنین برای جمع‌آوری سرمایه، کارکنان مدیریتی و پشتیبانی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک طرح کسب و کار خوب می‌ تواند منجر به رشد یک شرکت موفق شود. کسب و کارهای اینترنتی به گونه‌ای متفاوت از اغلب کسب و کارهای سنتی عمل می‌کنند؛ با این حال، طرح کسب و کار هنوز یک گام اساسی در فرآیند شکل‌ گیری یک کسب و کار است. بخش‌های طرح کسب‌ و کار اینترنتی بسیار شبیه به طرح کسب‌ و کار استاندارد هستند، اما بازاریابی، مدیریت و جزییات مالی باید منعکس‌کننده رشد بازار اینترنت باشد. این مقاله به شما خواهد گفت که چگونه یک طرح کسب ‌و کار برای کسب‌ و کار اینترنتی خود بنویسید.

گام اول:

شرح خلاصه ای از کسب‌ و کار خود را بنویسید. اگر کسب‌وکار شما صرفا براساس یک وب سایت است، زمان لازم برای توصیف تمام جنبه‌های این سایت را بگذارید. پاسخ به سوالات چه کسی کسب‌ و کار / سایت را اداره خواهد کرد، چه چیزی ارائه می‌دهید، چه اهدافی دارید، چه زمانی شروع خواهد شد، که در آن مشتریان خود را جذب خواهد کرد و عملکرد روزانه آن چطور خواهد بود.

به تمام سوالاتی که یک نفر ممکن است بپرسید، فکر کنید. به هر یک از سوالات به طور مفصل پاسخ دهید. شما می‌توانید بعدا برگردید و آن را کاهش دهید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد. زمانی که خلاصه کار خود را می‌نویسید، به افرادی توجه کنید که به اینترنت دسترسی ندارند. هنوز تعداد زیادی از مردم وجود دارند که نمی‌دانند چطور شرکت‌ها می‌توانند در اینترنت دوام بیاورند. مفاهیم را در این قسمت توضیح دهید و جزییات بیشتر را در بخش‌های بعدی توضیح دهید.

گام دوم:

یک برنامه بازاریابی دقیق تهیه کنید. یک برنامه بازاریابی موفق نیاز به مقدار زیادی تحقیق دارد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که این بخش را قبل از اینکه نیاز به ارائه طرح کسب ‌و کار پیدا کنید انجام داده باشید. یک کسب‌ و کار اینترنتی به تبلیغات دقیق و بازاریابی موفق وابسته است.

بازار هدف خود را مشخص کنید. شما باید بتوانید ثابت کنید که مشتری شما در اینترنت وجود دارد. رقبای اصلی را مشخص کنید. خوشبختانه از طریق جستجوهای اینترنتی تعیین اینکه چه کسی محصولات مشابهی را ارائه می‌کند، آسان است. سایت‌های مشابه خود را ارزیابی کنید تا مشخص کنید که آن‌ها چقدر بزرگ هستند.

کمپین تبلیغاتی خود را در کوتاه ‌مدت و بلند مدت تعریف کنید. راه اندازی یک وب سایت خوب و نگهداری منظم آن گام‌های اول هستند. سپس باید سایر مراحل، مانند خرید نام‌های دامنه مشابه، بهینه سازی برای موتورهای جستجو، بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات ایمیلی، خبرنامه ها، آگهی‌ های چاپی و غیره را نیز در نظر داشته باشید.

بیشتر بیاموزیم؛ چگونه برای یک کسب و کار کوچک طرح کسب و کار بنویسیم ؟

ساختار قیمت‌گذاری خود را شرح دهید. بعد از تحقیقات گسترده در مورد رقیب تان، شما باید قادر به ارائه دلیل خوب برای قیمت خود باشید. پیشنهادهای ویژه، فروش یا قیمت‌ گذاری برای ایام تعطیلات را در صورت امکان توضیح دهید.

روند پرداخت و فرآیند ارسال کالای خود را توضیح دهید. شما باید یک درگاه پرداخت ایمن را فراهم کنید. در محیط‌های اینترنتی امروزی، که در آن مشتریان نظرات دیگران را بررسی می‌کنند، مهم است که یک فرآیند پرداخت سریع وجود داشته باشد.

در برخی موارد، این تنها تجربه خودتان است. تیم خودتان و تخصص اینترنتی آن‌ها را مشخص کنید. رزومه های کامل را به عنوان یک ضمیمه به طرح خود اضافه کنید.

گام سوم:

تیم مدیریت

تیم مدیریت خود را بررسی کنید. پیشینه و تجربه تمام اعضای اصلی را در تیم مدیریت خود توضیح دهید. یک موسسه مالی فقط در یک شرکت سرمایه‌گذاری نمی‌کند بلکه روی شما و تیم تان سرمایه‌گذاری می‌کند.

گام چهارم:

برنامه مالی

یک برنامه مالی مفصل برای توضیح سرمایه، هزینه و پیش‌بینی سود آوری تنظیم کنید. هزینه‌های پایین – بالا – هزینه‌های مربوط به تجارت الکترونیک را برجسته کنید. میزان سرمایه ای که برای راه‌اندازی به آن نیاز دارید و ضمانت نامه ‌های مالی نیز شامل آن می شود.

گام پنجم:

برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای کسب‌ و کار خود ایجاد کنید. این برنامه باید شامل تاریخ شروع، استخدام کارمند، ابتکارات بازاریابی، بازپرداخت وام و سایر موارد باشد. اهمیت این کار تنها برای کسب ‌و کار نیست، بلکه یک راه عملی برای اطمینان از این است که کسب‌ و کار شما از مسیر آن پیروی می‌کند.

برنامه کسب‌ و کار اینترنتی را به طور مرتب به روز کنید. باید هفتگی یا ماهانه به روز رسانی شود.

گام ششم:

خلاصه اجرایی از تمام اطلاعاتی که در طرح کسب و کار خود دارید را بنویسید. این خلاصه باید ابتدا در برنامه شما، بالاتر از همه بخش‌های قبلی قرار داده شود، اما باید پس از ایجاد بخش‌های دیگر و داشتن درکی محکم از جزئیات تکمیل شود. خلاصه کردن شرکت، رسالت و استراتژی ‌های مالی و سازمانی اش.

اگر چه بسیاری از مردم تصمیم می‌گیرند که خلاصه اجرایی خود را در قالب نثر بنویسند، اما باید یک دیدگاه سریع از کسب‌ و کار بدهد. دیگران ممکن است تصمیم بگیرند خلاصه اجرایی را به ماموریت خود و کلیدهای آن برای موفقیت، تجزیه کنند. شما می توانید در هر دو فرمت آزمایش کنید.

گام هفتم:

طرح کسب‌ و کار خود را به ترتیب، خلاصه اجرایی و شرح شرکت در آغاز و پیوست‌ها در پایان، سازماندهی کنید. بخش‌های دیگر طرح کسب‌ و کار را می توان براساس بهترین منطق و جریان به ترتیب قرار داد. دقت کنید که بخش‌ها و عناوین بخش را در بر داشته باشید. این کار روند کار کسب ‌و کار شما را بهبود خواهد بخشید. عناوین متداول عبارتند از: رسالت یا ماموریت، نکات کلیدی، خلاصه شرکت، طرح بازاریابی، طرح مالی، تحقیق و توسعه و ضمایم.

گام هشتم:

ویراستاری

از همکار و یا شریک خود بخواهید که برنامه کاری را ویرایش کرده و آن را ثبت کند. باید همه خطاها و مشکلات دستور زبان را نیز حذف کنید، و یک گزارش رسمی بهتر ایجاد کنید.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

کسب و کار اینترنتی

چطور کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟ هر کسب و کاری که بر بستر اینترنت انجام می شود را کسب و کار اینترنتی می گوییم، به طور مثال اگر شما در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام پیج یا کانالی دارید که از آن کسب درآمد می کنید شما یک کسب و کار اینترنتی دارید. آیا […]

مزایای استفاده از سئو در کسب و کار آنلاین

مزایای استفاده از سئو در کسب و کار آنلاین

با سلام خدمت کاربران تکتاتیم در این مقاله می خواهم در مورد اهمیت سئو و تاثیر سئو (seo) در کسب و کار آنلاین صحبت کنیم .در دنیای امروز تاثیر سئو (seo) یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای وب سایت کسب و کار اینترنتی، بیشتر از سایر روش های بازاریابی اینترنتی همچون تبلیغات است.

چگونه یک کسب و کار آنلاین را راه اندازی کنیم ؟

چگونه یک کسب و کار آنلاین را راه اندازی کنیم ؟

برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق باید گام هایی حساب شده برداشته شود که اگر این مراحل بدرستی انجام شود ، کسب درآمد اینترنتی شما تضمین شده می باشد. هزاران نفر با استفاده از این گام ها کسب و کارهای خود را به شکل مناسبی شروع کرده اند . در این مقاله قصد داریم این مراحل را بیان کنیم.

نظرات

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد شوید

تماس با ما