چگونه از استوری های اینستاگرام برای خدمت به مردم استفاده کنیم؟

چگونه از استوری های اینستاگرام برای خدمت به مردم استفاده کنیم؟
چکیده این مطلب : انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ بدون نظر 310 بازدید

بدون شک قابلیت Stories یا همان داستان های اینستاگرام می تونه یک ترفند جالب برای اشتراک گذاری عکس و ویدیو های کاربران باشه ، اما چگونه می توان از این از ابزار برای خدمت به مردم استفاده کرد ؟

اولین راه برای این که کشف کنید بازار شما چه کم و کاستی دارد چیزی نیست جز “پرسیدن”

بهترین راه برای خدمت به بازارتان پرسیدن این است که بفهمید مردم چه می خواهند. همیشه این قضیه مطرح می شود که شما باید روی بهبود بخشیدن به کالا ها و خدمات تمرکز کنید و برای اینکار یک راه هموار و رایگان وجود دارد: اینستاگرام

تنها انگیزه ای که می خواهید پیشنهاد دهید قول دادن به برطرف کردن مشکلات دیگران است.

“رایان لِوِسک”

در کتاب رایان، او درباره ی بهترین راه ها برای انجام نظرسنجی به منظور جلب توجه مردم و تقسیم بازار هدف خود توضیح می دهد. او تاکید می کند که همان گونه که با دوست خود ارتباط برقرار می کنید با چشم انداز خود نیز ارتباط برقرار کنید، با آن ها به عنوان یک مقام بالاتر صحبت نکنید بلکه آن ها را هم وارد کسب و کار خود کنید. اگه می خواهید از بهترین نفر یاد بگیرید، همین حالا به کتابفروشی برید و کتاب رایان لوسک رو تهیه کنید.

این تابستان، اینستاگرام یک استیکر جدید و دو طرفه را اضافه کرد: استیکر سوال(question). این فوق العاده است زیرا به ما موسسان ، صاحبان کسب و کار کوچک و فروشنده ها اجازه ی شنا کردن در دریای خواسته های مشتری هایمان را می دهد، این که آن ها چه توقعی از ما دارند.

سعی نکنید که به مشتری بگید که چی می خواد اگه شما باهوشید پس هوشتون رو نشون بدید. حالا بزنید بیرون و برید سر کارتون و به مشتری خدمت کنید. “جِن باکی”

بد نیست که بدونید اینستاگرام استیکر شمارش معکوس رو هم اضافه کرده.

با ترکیب استیکر سوال و شمارش معکوس شما می توانید مخاطبان را ترغیب کنید تا کار را دست گرفته و به سوال های شما بیشتر جواب بدهند. بر خلاف استیکر اموجی و نظرسنجی که به مخاطب فقط اجازه رای دادن به یک چیز قطعی را می دهند، استیکر سوال به مخاطب اجازه می دهد تا نظرات خودشون رو کامل تایپ کنن و بیشتر مشارکت داشته باشند. در واقع شما به مشتری های خود اجازه می دهید تا ناخدای کشتی شما باشند و به برند شما پیشنهادات خوبی را هدیه دهند.

 

چگونه یک استیکر سوال می سازیم :

۱- شما شروع به ساخت یک استوری با اضافه کردن عکس یا فیلمی می کنید.

۲- شما استیکر خود را انتخاب می کنید و دنبال یک سوال می گردید.

۳-سوال خود را تایپ می کنید.

۴- رنگ پس زمینه استیکر خود را انتخاب کرده و استوری خود را منتشر می کنید.

اصول کار بسیار ساده هستند اما این که چه سوال هایی باید پرسیده بشه ساده نیستند. هر وقت که شما یک عنصر بازاری را خلق می کنید، باید به فکر قبل، هنگام فروش و بعد فروش باشید. شما اینجا باید روی فعالیت های گذشته تمرکز می کنید (قبل این که مشتری ها چیزی از شما بخرند). من می دونم افرادی هستند که از شما کالایی را تهیه کرده اند و سپس صفحه ی اینستاگرام شما را دنبال کرده اند اما در حال حاضر ما باید روی مشتری هایی تمرکز کنیم که صفحه شما را دنبال می کنند اما هنوز چیزی را از برند شما نخریده اند.

این شما و این هم سوال های نمونه که شما با استفاده از آن ها می توانید اطلاعات بیشتری از اینکه مشتری های شما چه می خواهند به دست آورید:

  • آخرین باری که x را خریدید چه زمانی بوده؟ (x = کالایی یا خدماتی)
  • چه چیزی برای شما حائز اهمیته وقتی که x را خریداری می کنید؟ (x = کالایی یا خدماتی)
  • چه چیزی را درباره x بیشتر پسندیدید؟ (x = کالایی یا خدماتی)
  • خواستار چه چیزی برای ارتقای x هستید؟ (x = کالایی یا خدماتی)
  • چه چیزی از x شما را به درسر می اندازد؟ (x = کالایی یا خدماتی)

فقط یک رئیس وجود دارد و آن مشتری است. مشتری می تواند هر کسی را در شرکتی اخراج کند آن هم با خرید از جای دیگر. “سم والتون”

این مدل سوال ها باید در زمان های مختلف و مناسب پرسیده شوند تا به نظر نیاید که قصد کسب سود از آن را دارید. جامعه ی اینستاگرامِ خود را با پرسیدن سوال های معمول در روزهای مختلف بسازید مانند:

  • من می خوام به شما کمک کنم. این جمعه من قراره تمامی سوال های شما درباره x را پاسخ بدهم(x = کالایی یا خدماتی). وقتی که یک نفر به استیکر شما جواب می دهد، یک استوری بسازید و پاسخ خود را آنجا قرار دهید. این کار بقیه افراد را تشویق می کند تا آن ها هم سوالی را مطرح کنند.
  • از دنبال کننده های خود درخواست فید بک کنید. سوال های این چنینی را پست کنید: چه محتوایی را می خواهید در اینستاگرام مشاهده کنید؟ درباره ی لوگوی جدید ما چه فکری می کنید؟ یا سوالی درباره x خود دارید؟ (در اینجا شما کالای خود را معرفی کنید)
  • سوال های مختلفی بپرسید که مردم رو جذب می کند تا در صنعتِ شما شرکت داشته باشند. Airbnb در این امر خیلی خوب کار کرد. آن ها در صفحه خود از مردم پرسیدند: بهترین مکان برای دیدن ستاره ها کجاست؟ وقتی که مردم پاسخ دادند آن ها عکس های مردم را دوباره پست کردند و اینگونه با آن ها ارتباط برقرار کردند.

این مقاله می تواند باعث کارآمدی هر چه بیشتر اینستاگرامِ شما شود. اما هیچی حرکت نمی کنه تا زمانی که شما حرکتش بدید. از همین امروز شروع کنید و خود را عادت دهید تا هر سه روز یکبار یک سوال در صفحه خود بپرسید تا این قضیه برای شما آسون بشود. شما با نتایجی که به دست میاد خوشحال خواهید شد.

 

منبع : Medium.com

نویسنده : Andrei Rebegea

ترجمه : مهدی خشنود

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

اصطلاحات سئو

آشنایی با اصطلاحات سئو

با سلام و درود خدمت شما عزیزان ، تیم فناوری اطلاعات تکتا که در زمینه های های استارت آپی در حال فعالیت است. امروز قصد داریم تا با مقاله ای که شما عزیزان چند لحظه بعد آن را مطالعه خواهید کرد شما علاقه مندان به حوضه های کسب و کار اینترنتی را با تمامی اصطلاحات سئو آشنا کنیم. با آرزوی یادگیری هرچه بهتر شما عزیزان مقاله را شروع میکنیم.

شروع یک کسب و کار: ایده پردازی

بسیاری از مردم بر این باورند که شروع یک کسب‌وکار یک فرآیند پیچیده است. آن‌ها می‌دانند که می‌خواهند یک کسب‌وکار را آغاز کنند، اما اولین قدم‌ها را نمی‌دانند. در این بخش یاد می‌گیرید چطور یک ایده برای یک کسب‌وکار پیدا کنید – چطور دقیقا مشخص کنید که چه کاری می‌خواهید انجام دهید و سپس چگونه اقدام کنید.

چند ایده برای سیستم‌ سازی کسب‌ و‌ کار

 واژه سیستم‌سازی به معنی اتوماتیک کردن کارهاست. ممکن است اوایل راه‌اندازی کسب‌ و کار خیلی سخت نباشد که همه کارها را خودتان انجام دهید ولی با جلو رفتن کارها و زیادشدن تعداد مشتریان شما پیگیری امور سخت خواهد شد و نیاز است برای انجام یک سری از کارها سیستم تعریف کنید. سیستم‌سازی به این معنی […]

چطور فریلنسر میلیونی شویم؟

ورود به دنیای فریلنسری نیاز به مقدماتی دارد که برای موفق شدن در این شغل باید آموخت. این مقاله را بخوانید و نظرتان را برای ما بنویسید

چرا کسب و کار شما به یک متخصص شبکه‌های اجتماعی نیاز دارد؟

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی آینده بازاریابی دیجیتال است. هم کسانی که در کسب و کار آنلاین هستند و هم افرادی که در تجارت کالاهای فیزیکی شرکت دارند، هر دو در حال حاضر روی این سلاح پویا و تجاری سرمایه گذاری می کنند.

نظرات

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد شوید

تماس با ما