چگونه یک کسب و کار آنلاین را راه اندازی کنیم ؟

چگونه یک کسب و کار آنلاین را راه اندازی کنیم ؟
چکیده این مطلب : انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۷ بدون نظر 214 بازدید

برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق باید گام هایی حساب شده برداشته شود که اگر این مراحل بدرستی انجام شود ، کسب درآمد اینترنتی شما تضمین شده می باشد. هزاران نفر با استفاده از این گام ها کسب و کارهای خود را به شکل مناسبی شروع کرده اند . در این مقاله قصد داریم این مراحل را بیان کنیم.

در این راه پله هایی وجود دارند که اگر از آنها بالا بروید می توانید صعود خود را ضمانت کنید که این قضیه کاملا اثبات شده است. من هزاران نفر را دیده ام که با انجام اقدامات زیر موفق شده و پیشرفت کرده اند:

  1. یک نیاز را پیدا کنید و آن را رفع کنید.
  2. متونی را بنویسید که باعث سود هر چه بیشتر شما شود
  3. یک وبسایت که استفاده از آن آسان است طراحی و خلق کنید
  4. از موتور های جستجو استفاده کرده و حجم را به سمت سایت خود هدایت کنید.
  5. یک شهرت ویژه را برای خود دست و پا کنید.
  6. با دنبال کننده های خود از طریق ایمیل ارتباط داشته باشید.
  7. درآمد خود را از طریق تخفیف ها و فروش های ویژه بالا ببرید.

همه افراد، چه کسانی که با سابقه هستند و چه کسانی تازه شروع به کار کرده اند می توانند از این مقاله به خوبی استفاده کنند.

۱- یک نیاز را پیدا کنید و آن را رفع کنید.

کسانی که به تازگی شروع به کار کرده اند و در اشتباه هستند، کسانی هستند که ابتدا به کالا اهمیت می دهند و بعد به فکر بازار هستند.

بازار، فرصت های شما برای موفقیت را افزایش می دهد. ترفندی که شما اینجا باید به کار بگیرید این است که گروهی از مردم را پیدا کنید که دنبال یک راه حل برای مشکلاتشون هستند اما اکثرا نتیجه های کسب نمی کنند. اینترنت این جور تحقیقات را بسیار آسان کرده است:

  • از بازار های آنلاین بازدید به عمل بیاورید تا سوال های مردم و مشکلاتی را که سعی می کنند حل کنند را ببینید.
  • جستجوی کلمات کلیدی را به کار بگیرید تا کلمات کلیدی که مردم سرچ می کنند را پیدا کنید. البته چیزی که سایت های دیگر در حال پرداخت به آن نباشند.
  • ظرفیت رقبای خود را از طریق بازدید سایتنشان چک کنید. از اینکه چگونه نیاز های خود را برطرف می کنند نت برداری کنید. بعد ها می توانید از چیزی که دستگیرتان شده استفاده کنید و برای بازاری کالا بسازید که از قبل وجود دارد و آن را از رقیب های خود بهتر انجام دهید.

 

۲- متونی را بنویسید که باعث سود هر چه بیشتر شما شود

یک فرمول اثبات شده برای فروش وجود دارد که باعث می شود مخاطبانتان از لحظه ورود وارد چرخه خرید شوند:

  • اینترتت را با یک تیتر مجاب کننده تحریک کنید.
  • مشکلاتی را که کالای شما حل می کنند را توضیح دهید.
  • خودتان را به عنوان صاحب امتیاز در زمینه حل کردن یک مشکل ثبت کنید.
  • رضایت نامه ای از افرادی که محصول شما را استفاده کرده اند تهیه کنید
  • درباره کالا صحبت کنید و بگویید چگونه برای مشتری ها مفید است
  • شرایط خوبی برای خرید بسازید
  • ضمانت نامه ی قابل اطمینانی تهیه کنید
  • نیاز شدید و فوریتی خلق کنید
  • تخفیفی را به مخاطبان خود اعطا کنید

علاوه بر متنی که می نویسید باید روی این قضیه نیز تمرکز کنید که خدمات یا کالاهای شما چگونه به طور معجزه آوری نیاز های مردم را بر طرف می کند و یا زندگی بهتری برای آن ها می سازد. مثل یک مشتری فکر کنید و از خود بپرسید: این چه سودی برای من دارد؟

 

۳- یک وبسایت که استفاده از آن آسان است طراحی و خلق کنید

وقتی که بازار و محصول خود را ساختید و پروسه ی فروش خود را آغاز کردید، شما آماده طراحی سایتی تجاری و کوچک هستید. یادتان باشد که آن را ساده نگه دارید. شما کمتر از ۵ ثانیه فرصت دارید تا توجه کسی را جلب کنید به غیر اینصورت آن ها می روند و دیگر سایت را مشاهده نمی کنند. یک سری نکته که باید تو ذهنتون نگه دارین:

  • یک یا دو فونتِ plain را روی یک پس زمینه انتخاب کنید. (منظور از فوت plain فونتی است که فرانسیس رپو در ۲۰۱۳ منتشر کرد)
  • ناوبری را ساده و واضح بسازید و آن را در هر صفحه قرار دهید.
  • برای تاثیر گذاری پیامِ خود تنها از گرافیک، فایل صوتی یا ویدئو استفاده کنید.
  • یک قسمت داوطلبانه برای کاربران خود تعبیه کنید تا نشانی ایمیل آن ها را جمع کنید.
  • خرید را ساده کنید. نباید بیشتر از دو کلیک میان اولین مرحله خرید تا آخرین مرحله خرید که چک کردن نهایی است وجود داشته باشد.
  • وبسایت شما ویترین مغازه شما است. پس متناسب با مشتری خود آن را خلق کنید.

 

۴- از موتور های جستجو برای هدایت خریداران پیش بینی شده به سمت سایت خود استفاده کنید

تبلیغاتِ پرداخت به ازای کلیک آسان ترین راه برای سایت های تازه تاسیس برای جذب بازدید کننده است. این مدل تبلیغات علاوه بر جذب فوری دو مزیت دیگر هم دارند: یکی اینکه خیلی خوب و فوری در صفحات جستجو نشان داده می شوند. دوم اینکه می توانید کلمات کلیدی مانند تیتر ها، قیمت ها و دسترسی های فروش را به خوبی مورد آزمایش قرار دهید. نه فقط شما بازدید کننده های فوری پیدا می کنید بلکه می توانید بهترین و سودآورترین کلمات کلیدی را پیدا کنید. شما می توانید بعد ها از این کلمات کلیدی در متون سایت خود استفاده کنید که این قضیه می توانید به بالا رفتن رتبه ی شما در نتیجه جستجوی سازمانی کمک کند.

 

۵- یک شهرت ویژه را برای خود دست و پا کنید

مردم از اینترنت استفاده می کنند تا اطلاعات بدست آورند. اون اطلاعات را به طور رایگان در سایت های دیگر برایشان فراهم کنید. و شما بازدید بیشتر و رنکینگ بالاتر را در موتور های جستجو بدست می آورید. راز آن این است که همیشه در این لقمه های آماده لینکِ سایت خود را قرار دهید.

  • به صورت رایگان آن ها را قرار دهید، محتوا را تخصصی کنید، مقاله هایی را بنویسید، ویدئو هایی را بسازید و یا هر محتوایی که به دردِ مردم بخورند.
  • قسمتی را با عنوان فرستادن به دوست در این محتوا ها در سایت خود قرار دهید.
  • در صنعت و در شبکه های اجتماعی متخصصِ فعالی باشد. جایی که مخاطبان شما بیشتر می گردند.

شما به خواننده های بیشتری دست می یابید ولی بهتر از آن هر سایتی که محتوای شما را پست می کند لینکی به سمت سایت شما قرار می دهد. موتور های جستجو لینک هایی که در سایت های مرتبط قرار دارند را دوست دارند و به شما رتبه ی بهتری هدیه خواهند داد.

 

۶- از قدرت مارکتینگِ ایمیل استفاده کنید و بازدید کننده را به خریدار تبدیل کنید

وقتی که شما یک لیست انتخابی و داوطلبانه را می سازید در حقیقت شما در حال ساختن یکی از ابعاد ارزشمند کسب و کار آنلاین خود هستید. دنبال کننده هایتان به شما این اجازه را داده اند که به آن ها ایمیل بفرستید. این به این معنی است که:

  • شما دارید چیزی را به آن ها می دهید که درخواست کرده اند.
  • شما در حال توسعه رابطه خود با آن ها در عمرشان هستید.
  • نتیجه آن قابل اندازه گیری است.
  • مارکتینگِ ایمیل از بروشور، تلویزیون و رادیو ارزان تر و موثرتر است به خاطر اینکه به خوبی هدف گذاری شده است.

هر کسی که سایت شما را بازدید می کند و اجازه می دهد که وارد لیست شما شود شما را یک گام جلوتر می برد و هیچ ابزاری بهتر از ایمیل وجود ندارد که باعث پیشرفت شما شود.

 

۷- درآمد خود را از طریق تخفیف ها و فروش های ویژه بالا ببرید.

یکی از مهمترین استراتژی های مارکتینگِ آنلاین بالابردن ارزش عمر مشتری ها می باشد. حداقل ۳۶ درصد از کسانی که از شما خرید کرده اند دوباره از شما خرید می کنند به شرطی که آنان را همراهی کنید. با توجه به آن اولین تخفیف سخت ترین بخش است (اشاره نشود گران ترین). بنابراین از تخفیف ها و فروش های ویژه استفاده کنید تا کاربران دوباره از شما خرید کنند:

  • کالا هایی را پیشنهاد بدهید که خرید قبلیِ مشتریان را کامل کند.
  • در بازدید های بعدی کاربران به آن ها کد های الکترونیکی برای تخفیف ارسال کنید.
  • در صفحه ی “ممنون از خرید شما” کالا های مرتبط را به آن ها پیشنهاد دهید.

از مشتری های خود برای وفاداریشان تشکر کنید. این کار وفاداری آن ها را بیشتر خواهد کرد.

اینترنت آنچنان سریع تغییر می کند که یک سال آن برابر است با پنج سال در دنیای واقعی. اما قاعده کلیِ اینکه چگونه در آن شروع کنید و پیشرفت کنید هیچوقت تغیبر نکرده و تغییر نخواهد کرد. وقتی که شما یک کسب و کار کوچک آنلاین را شروع می کنید به ترتیب عملکرد آن توجه کنید. اگر مدتی می شود که آن را آغاز کرده اید، یک بررسی کنید و ببینید چه فاکتوری را نادیده گرفته اید یا هیچوقت فکر نکنید که از نقطه اول اشتباه کرده اید زیرا شما هیچگاه در اصول ابتدایی اشتباه نمی کنید.

 

منبع : Entrepreneur.com

ترجمه : مهدی خشنود

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

چند ایده برای سیستم‌ سازی کسب‌ و‌ کار

 واژه سیستم‌سازی به معنی اتوماتیک کردن کارهاست. ممکن است اوایل راه‌اندازی کسب‌ و کار خیلی سخت نباشد که همه کارها را خودتان انجام دهید ولی با جلو رفتن کارها و زیادشدن تعداد مشتریان شما پیگیری امور سخت خواهد شد و نیاز است برای انجام یک سری از کارها سیستم تعریف کنید. سیستم‌سازی به این معنی […]

چطور فریلنسر میلیونی شویم؟

ورود به دنیای فریلنسری نیاز به مقدماتی دارد که برای موفق شدن در این شغل باید آموخت. این مقاله را بخوانید و نظرتان را برای ما بنویسید

کسب و کار اینترنتی

چطور کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟ هر کسب و کاری که بر بستر اینترنت انجام می شود را کسب و کار اینترنتی می گوییم، به طور مثال اگر شما در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام پیج یا کانالی دارید که از آن کسب درآمد می کنید شما یک کسب و کار اینترنتی دارید. آیا […]

business-plan

چطور یک طرح کسب و کار اینترنتی بنویسیم؟

طرح کسب و کار یکی از اولین گامها برای شروع یک کسب ‌و کار جدید است. این طرح اهداف، استراتژی‌ها، مدل بازاریابی و نیازهای مالی را به طور دقیق و مختصر تشریح می‌کند. یک طرح کسب‌ و کار برای اطمینان از اینکه یک شرکت مسیر خوبی را دنبال می‌کند، استفاده می‌شود. این مقاله به شما خواهد گفت که چگونه یک طرح کسب ‌و کار برای کسب‌ و کار اینترنتی خود بنویسید.

چرا کسب و کار شما به یک متخصص شبکه‌های اجتماعی نیاز دارد؟

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی آینده بازاریابی دیجیتال است. هم کسانی که در کسب و کار آنلاین هستند و هم افرادی که در تجارت کالاهای فیزیکی شرکت دارند، هر دو در حال حاضر روی این سلاح پویا و تجاری سرمایه گذاری می کنند.

نظرات

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد شوید

تماس با ما