چطور یک ارائه برای فروش بسازیم؟ قسمت پنجم

چکیده این مطلب : انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲ نظر 212 بازدید

اگر بازخورد مثبت مخاطبین خود را حس کردید، مستقیماً پیشنهاد فروش را بدهید. نکات منفی را به نفع خودتان تمام کنید. نگرانی ها را با انتخاب گزینه ها کاهش دهید.

پایان فروش

اگر بازخورد مثبت مخاطبین خود را حس کردید، مستقیماً پیشنهاد فروش را بدهید. بپرسید آیا مجاز به انجام سفارش هستید. از قبل فرمی را برای دریافت سفارش و آدرس تحویل و غیره آماده کنید و در این زمان به آنها ارائه دهید. تا زمانی که مشتری تحت تأثیر ارائه شما هست باید سفارش را بگیرید.

نکات منفی را به نفع خودتان تمام کنید. از ایرادات مشتریان به عنوان فرصتی برای توضیح منافع محصول یا سرویس تان استفاده کنید. اگر یک مشتری اعتراضی در مورد قیمت داشت، به عنوان مثال، ارزش افزوده را که شما با مواد با کیفیت بالاتر و یا مهارت به دست می‌آورید، مورد بحث قرار دهید. ممکن است با بحث در مورد استفاده از محصولات ارگانیک و محلی برای طعم بهتر و تازگی غذا و یا کارکنان اضافی برای تهیه غذای مناسب واکنش نشان دهند. با این حال مراقب باشید که با مشتری مخالفت نکنید و به نگرانی‌های آن‌ها بی اعتنایی نکنید.

نگرانی ها را با انتخاب گزینه ها کاهش دهید. مثال هایی شامل برنامه های پرداخت انعطاف پذیر یا تحویل سریع. در صورت لزوم، پیشنهادات کاملی برای کمک به بستن معامله ارائه کنید. برای مثال، اگر به طور معمول برای تحویل هزینه ارسال دریافت می کنید، اما مشتری در برابر قیمت مخالفت می کند، پیشنهاد تحویل رایگان را برای فروش ارائه دهید.

قدم بعدی در این فرآیند را مشخص کنید. اگر احساس می‌کنید که مشتری هنوز آماده انجام این کار نیست، نشان دهید که با برنامه‌ریزی یک جلسه پی‌گیری و یا تماس تلفنی در مورد انجام کسب‌وکار جدی هستید. زمان پیگیری مجدد را با مشتری تنظیم کنید. در غیر این صورت شما هرگز نمی‌توانید از آن مشتری اطلاع پیدا کنید.

سوالات خود را بپرسید و به پاسخ‌ها گوش دهید. سوالات بی پایانی را آماده کنید که منافع مشتری را ارزیابی می‌کنند. بپرسید چگونه محصول یا سرویس شما می‌تواند به نفع مشتری باشد؟ یا آنکه چیزی که برای آنها اهمیت دارد چیست؟ یادداشت‌برداری کنید تا بتوانید به اندازه کافی به نظرات مشتریانتان پاسخ دهید.

پایان

منبع : wikihow.com

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

چطور یک ارائه برای فروش بسازیم؟ قسمت چهارم

ارائه خود را تمرین کنید. اعتماد به نفس و شور و اشتیاق را با زبان بدن خود تحریک کنید. به طور کامل با تمام فن آوری های مورد استفاده در ارائه آشنا شوید. برای اعتراضات و پرسش ها تمرین کنید. تمرین کنید که آیا مخاطبین تان همراه شما هستند.

چطور یک ارائه برای فروش بسازیم؟ قسمت سوم

اسلایدهای ارائه را متفکرانه و با دقت ایجاد کنید. یک مدل یا نمونه از محصول خود را به همراه داشته باشید. از پروژکتورهای قدیمی صرف نظر کنید.

چطور یک ارائه برای فروش بسازیم؟ قسمت دوم

ارائه خود را مناسب با مخاطب هدف طراحی کنید. یک برنامه کامل برای معرفی خود بنویسید. متن معرفی خود را بنویسید. انتظارات و اهداف مشتری احتمالی خود را برای جلسه آماده کنید. توضیح دهید که چگونه هر یک از اهداف را انجام خواهید داد. هزینه خدمات خود را ارایه کنید. جزئیات مزایایی که می‌توانید به مشتری احتمالی خود بدهید را بازگو کنید.

چطور یک ارائه برای فروش بسازیم؟ قسمت اول

یک معرفی موثر فروش نه تنها به مشتریان احتمالی در مورد محصول یا سرویس شما آموزش می‌دهد، بلکه توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید نیازهای خاص مشتریان را برآورده کنید و به آن‌ها در رسیدن به اهدافشان کمک کنید. ایجاد یک ارائه فروش موفق نیازمند تحقیقات کامل و آماده‌سازی دقیق است.

نظرات

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد شوید

تماس با ما