چطور یک ارائه برای فروش بسازیم؟ قسمت پنجم
اگر بازخورد مثبت مخاطبین خود را حس کردید، مستقیماً پیشنهاد فروش را بدهید. نکات منفی را به نفع خودتان تمام کنید. نگرانی ها را با انتخاب گزینه ها کاهش دهید.
پایان فروش

اگر بازخورد مثبت مخاطبین خود را حس کردید، مستقیماً پیشنهاد فروش را بدهید. بپرسید آیا مجاز به انجام سفارش هستید. از قبل فرمی را برای دریافت سفارش و آدرس تحویل و غیره آماده کنید و در این زمان به آنها ارائه دهید. تا زمانی که مشتری تحت تأثیر ارائه شما هست باید سفارش را بگیرید.

نکات منفی را به نفع خودتان تمام کنید. از ایرادات مشتریان به عنوان فرصتی برای توضیح منافع محصول یا سرویس تان استفاده کنید. اگر یک مشتری اعتراضی در مورد قیمت داشت، به عنوان مثال، ارزش افزوده را که شما با مواد با کیفیت بالاتر و یا مهارت به دست میآورید، مورد بحث قرار دهید. ممکن است با بحث در مورد استفاده از محصولات ارگانیک و محلی برای طعم بهتر و تازگی غذا و یا کارکنان اضافی برای تهیه غذای مناسب واکنش نشان دهند. با این حال مراقب باشید که با مشتری مخالفت نکنید و به نگرانیهای آنها بی اعتنایی نکنید.

نگرانی ها را با انتخاب گزینه ها کاهش دهید. مثال هایی شامل برنامه های پرداخت انعطاف پذیر یا تحویل سریع. در صورت لزوم، پیشنهادات کاملی برای کمک به بستن معامله ارائه کنید. برای مثال، اگر به طور معمول برای تحویل هزینه ارسال دریافت می کنید، اما مشتری در برابر قیمت مخالفت می کند، پیشنهاد تحویل رایگان را برای فروش ارائه دهید.

قدم بعدی در این فرآیند را مشخص کنید. اگر احساس میکنید که مشتری هنوز آماده انجام این کار نیست، نشان دهید که با برنامهریزی یک جلسه پیگیری و یا تماس تلفنی در مورد انجام کسبوکار جدی هستید. زمان پیگیری مجدد را با مشتری تنظیم کنید. در غیر این صورت شما هرگز نمیتوانید از آن مشتری اطلاع پیدا کنید.

سوالات خود را بپرسید و به پاسخها گوش دهید. سوالات بی پایانی را آماده کنید که منافع مشتری را ارزیابی میکنند. بپرسید چگونه محصول یا سرویس شما میتواند به نفع مشتری باشد؟ یا آنکه چیزی که برای آنها اهمیت دارد چیست؟ یادداشتبرداری کنید تا بتوانید به اندازه کافی به نظرات مشتریانتان پاسخ دهید.
پایان
منبع : wikihow.com