چطور یک ارائه برای فروش بسازیم؟ قسمت سوم

چکیده این مطلب : انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ۳ نظر 187 بازدید

اسلایدهای ارائه را متفکرانه و با دقت ایجاد کنید. یک مدل یا نمونه از محصول خود را به همراه داشته باشید. از پروژکتورهای قدیمی صرف نظر کنید.

خلق جلوه های تصویری

اسلایدهای ارائه را متفکرانه و با دقت ایجاد کنید. اگر اسلایدهای شما بیشتر از یادداشت‌های شما به نظر برسند، پس نباید از آن‌ها استفاده کنید. لیستی از نکته ها نه تنها شنوندگان را کسل می‌کند، بلکه این احتمال را نیز کاهش می‌دهد که آن‌ها آنچه را که شما گفته‌اید به یاد بیاورند. تصاویر به وضوح پیام‌ها را نسبت به متن نوشتاری و یا حتی یک کلمه به مخاطب می رسانند.

به جای استفاده از الگوها، تصاویر گرافیکی جدید پیدا کنید. اگر بودجه شما این اجازه را می‌دهد، از کمک یک هنرمند گرافیک استفاده کنید.

در صورت امکان یک مدل یا نمونه از محصول خود را به همراه داشته باشید. اگر شما یک محصول را می‌فروشید، یک نمونه برای مشتریان خود در دسترس داشته باشید. بگذارید آن‌ها با محصول تعامل داشته باشند چون شما در مورد ویژگی‌ها و فواید آن بحث می‌کنید. اگر نمی‌توانید محصول را بیاورید، یک ویدئو و یا عکس از آن محصول را همراه خود بیاورید.

از  پروژکتورهای قدیمی صرف نظر کنید. نه تنها آن‌ها شلوغ و غیرقابل اطمینان هستند، بلکه نورافکن آنها می‌تواند صفحه را برای برخی از مخاطبان پنهان کند. اگر شما مجبور به استفاده از  آن‌ها هستید، اتاق را مرتب کنید تا همه بتوانند صفحه را ببینند و با صدای بلند صحبت کنید زیرا صدای این پروژکتورها بسیار زیاد است. در صورت امکان ابزارهای ارائه دیجیتالی را انتخاب کنید.

دقت کنید که کمک‌های بصری و تجهیزات صوتی که ممکن است در این محل موجود باشند را بررسی کنید و لوازم مورد استفاده را بیابید و قبل از شروع ارائه تست کنید.

نوشتن نظرات در طی جلسات تعاملی و یا جلسات طوفان فکری. از یک وایت برد استفاده کنید و نظرات را یادداشت کنید. خوانا و منظم بنویسید و نوشته ها به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمام حضار به راحتی آن‌ها را ببینند. از رنگ‌های سیاه یا آبی برای نوشتن استفاده کنید چون دیدن رنگ‌های دیگر ممکن است برای دیگران دشوار باشد. یادداشت ها را در صورت لزوم انجام دهید، اما میزان زمان صرف‌شده را محدود کنید.

اگر یک بورد هوشمند در دسترس باشد، از آن برای حاشیه‌نویسی گرافیکی یا بازخورد مشتریان استفاده کنید. حاشیه نویسی خود را در پایان سخنرانی خود ذخیره کنید تا بتوانید بعدا آن‌ها را مرور کنید.

اگر یک صفحه هوشمند تعاملی در دسترس نباشد، یک تخته سفید و یک سه‌پایه برای یادداشت‌برداری به همراه داشته باشید. ماژیک ها را قبل از شروع امتحان کنید و فقط آن‌هایی را که کار می‌کنند به همراه بیاورید. اگر کاغذ تان چروک نمی‌شود، با یک مداد خط بکشید تا دستخط خود را به طور افقی تراز نگاه دارید.

توزیع جزوه یا بروشور. جزوه یا بروشور را تنها در صورتی در ابتدای جلسه به اشتراک بگذارید که ارائه شامل جداول یا گرافیک پیچیده باشد، که ممکن است برای بینندگان راحت‌تر باشد تا روی صفحه. اطلاعات کلیدی یا جزئیات ریز را برای پایان ارائه نگهدارید. در غیر این صورت، ممکن است حضار به جای گوش دادن به شما، بروشور را بخوانند.

فقط اگر با تصمیم‌گیرنده ای که آماده تصمیم‌گیری باشد صحبت نمی‌کنید، بروشور یا جزوات را پخش ‌کنید.

آگاه باشید که هر چیزی که با مشتری باقی می‌ماند ممکن است به دست یک رقیب برسد.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

چطور یک ارائه برای فروش بسازیم؟ قسمت پنجم

اگر بازخورد مثبت مخاطبین خود را حس کردید، مستقیماً پیشنهاد فروش را بدهید. نکات منفی را به نفع خودتان تمام کنید. نگرانی ها را با انتخاب گزینه ها کاهش دهید.

چطور یک ارائه برای فروش بسازیم؟ قسمت چهارم

ارائه خود را تمرین کنید. اعتماد به نفس و شور و اشتیاق را با زبان بدن خود تحریک کنید. به طور کامل با تمام فن آوری های مورد استفاده در ارائه آشنا شوید. برای اعتراضات و پرسش ها تمرین کنید. تمرین کنید که آیا مخاطبین تان همراه شما هستند.

چطور یک ارائه برای فروش بسازیم؟ قسمت دوم

ارائه خود را مناسب با مخاطب هدف طراحی کنید. یک برنامه کامل برای معرفی خود بنویسید. متن معرفی خود را بنویسید. انتظارات و اهداف مشتری احتمالی خود را برای جلسه آماده کنید. توضیح دهید که چگونه هر یک از اهداف را انجام خواهید داد. هزینه خدمات خود را ارایه کنید. جزئیات مزایایی که می‌توانید به مشتری احتمالی خود بدهید را بازگو کنید.

چطور یک ارائه برای فروش بسازیم؟ قسمت اول

یک معرفی موثر فروش نه تنها به مشتریان احتمالی در مورد محصول یا سرویس شما آموزش می‌دهد، بلکه توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید نیازهای خاص مشتریان را برآورده کنید و به آن‌ها در رسیدن به اهدافشان کمک کنید. ایجاد یک ارائه فروش موفق نیازمند تحقیقات کامل و آماده‌سازی دقیق است.

نظرات

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد شوید

تماس با ما