چطور برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ایده پیدا کنیم؟

ایده یابی
چکیده این مطلب : انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ بدون نظر 28 بازدید

اگر میخواهید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید و ایده ای برای آن ندارید این مقاله برای شما نوشته شده است. بخوانید و لذت ببرید

امروزه با وجود روش‌های زیادی برای کسب درآمد آنلاین، کارآفرینی مدرن یا تجارت الکترونیک برای انتخاب کاملاً خراب است. اما گفتنش به این راحتی نیست. رقابت شدید است و بیشتر بازارها فراتر از تصور اشباع هستند.

اگر شما به این وبلاگ آمده بودید و در انتظار لیستی از محصولاتی هستید که قرار است به صورت آنلاین پول تهیه کنید، شما ناامید خواهید شد.

در عوض، می‌خواهیم درباره نحوه پیدا کردن چیزی که مردم می‌خواهند، بحث کنیم.

محبوب‌ها همیشه سودآور نیستند

هواپیماهای بدون سرنشین (هلی شات)، ساعت هوشمند ، بانکهای برق ، هاب / کابل USB. چند نفر را می‌شناسید که بیش از یکی از این موارد را دارد؟ هرچه تقاضای بیشتری برای یک محصول موجود وجود داشته باشد، تسلط بر بازار آن سخت‌تر خواهد بود.

خرده‌فروشان دیگر در حال حاضر آن را می فروشند و احتمالاً آنها با قیمت – خصوصاً محصولات الکترونیک – در رقابت هستند. مگر در مواردی که بتوانید دوباره آن را اختراع کنید، باید فکر کنید سخت‌تر است.

اگر این موارد مورد علاقه شما برای فروش نیست ، لازم است برای طولانی مدت در آن باشید و برندی را ایجاد کنید که بتواند صنعت را تغییر دهد.

فواید نیچ مارکتینگ

تصور کنید که می‌خواهید لوازم جانبی گیتار را بفروشید. تسمه‌ها، غرفه‌های موسیقی، تنظیم‌کننده‌ها و موارد دیگر. مخاطبین شما بسیار زیاد هستند. (هر نوازنده گیتار) و شما می‌توانید به راحتی هر چیزی که می‌خواهید را تهیه کنید.

اما رقابت زیادی وجود دارد. چرا یک نفر باید از شما به جای خرید از مرکز گیتار یا یک مغازه موسیقی محلی یا یک فروشنده ارزان آنلاین خرید کند؟

به جای فروش موارد بسیار زیاد روی یک چیز تمرکز کنید. هنگام شروع یک کسب و کار اینترنتی روی یک چیز استاد باشید.

کسب و کارهایی در اینترنت وجود دارند که فقط یک چیز خاص را می‌فروشند و بازار خوبی هم دارند. مثلاً سایتی هست که دستگیره ساخته شده از چوب برای گیتار را می‌فروشد.

بله، آنها در مقایسه با کسی که لوازم جانبی عمومی می فروشد، مخاطبان کمتری (نوازندگان حرفه ای) دارند. اما این مخاطب کوچکتر احتمالاً محصول آنها را می خواهد.

این مخاطبان کوچکتر به معنای صرف هزینه کمتر برای بازاریابی و تسلط بر بازار آسان‌تر است زیرا رقابت بسیار کمی وجود دارد. بازاریابی دهان به دهان همچنین از خود مراقبت می‌کند زیرا محصول بسیار به یاد ماندنی است.

فراتر از محصول نگاه کنید…

…  و بیش از یک محصول باشید.

به جای اینکه محصولی بسازید، درباره سرویس‌هایی فکر کنید که در اطراف محصول شما جذب می‌شوند.

اگر نوعی تعمیر و نگهداری مورد نیاز برای آنچه می‌فروشید، وجود داشته باشد، این سرویس را ارائه کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که از زمان خود و نه فقط از یک محصول پول بسازید. شما خودتان را در معرض دید مردمی قرار می‌دهید که از قبل آنچه می‌فروشید را داشته باشند.

چند مثال برای فراتر رفتن از محصول:

  • پره‌های چمن‌زنی را بفروشید و یک سرویس تیز کننده را ارائه دهید.
  • اشیاء عتیقه را بفروشید و یک سرویس بازیابی و ترمیم را ارائه دهید.
  • تابلوهای تزیینی را بفروشید و یک سرویس طراحی داخلی ارائه کنید.
  • هدفون بفروشید و یک سرویس تعویض کابل ارائه کنید.

اگر محصولی که می‌فروشید، چیزی است که مردم معمولاً فقط یکی از آن‌ها را دارند، خدماتی را ارائه دهید که از آن استفاده کند. (تشک، مبلمان، لباس، کارد و چنگال)

محصولی را انتخاب کنید که شکننده نباشد و از نظر جسمی کوچک باشد

هنگامی که برای اولین بار یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی می‌کنید و به آنچه می‌خواهید بفروشید، فکر می کنید با یک کالای ساده شروع کنید – کالایی که باعث کمتر مشکلات عملیاتی (بسته‌بندی و ارسال) می شود. در اینجا چند نکته از آنچه مشاهده کردیم آورده شده است:

  • اگر محصول شما شکننده است، هر چقدر هم خوب بسته‌بندی شود امکان شکسته‌شدن دارد و نیاز به بیمه شدن آن وجود دارد.
  • اگر آنچه شما می فروشید یک شکل غیرمعمول است ، هزینه های ارسال و حمل و نقل شما بالا خواهد رفت. در حالت ایده آل ، یک شکل یکنواخت بدین معنی است که می‌توانید از بسته بندی های بدون قفسه و در نتیجه هزینه های کمتری استفاده کنید.
  • اندازه نیز مشکل دارد. اگر در حال فروش مبلمان یا چیزهای بزرگ هستید ، روش های حمل و نقل پیچیده و گران خواهد شد.
  • عبور از هزینه های ارسال به مشتری منجر به رها شدن چرخ دستی های بیشتر خواهد شد. محصولات کوچک و سبک به این معنی است که شما ممکن است حمل و نقل را آسان کرده و آن را به صورت رایگان ارائه دهید.
  • محصولات بزرگ همچنین فضای بیشتری را در انبار شما اشغال می‌کنند در حالی که منتظر فروش آنها هستید.

هنوز تلاش می کنید؟

اگر هنوز لحظه آهان خود را نداشتید، در اینجا باید چند نکته کنکوری را در نظر بگیرید.

در چه کاری خوب هستید؟ مواردی که قبلاً با آنها دانش یا تجربه دارید چیست؟ در حالت ایده آل ، شما می خواهید از آنچه انجام می دهید لذت ببرید.

آیا می توان آن را شخصی سازی کرد؟ درصورتی که چیزی بتواند آنگونه که می خواهند داشته باشند باشد حاشیه سود بیشتر خواهد بود.

سراغ محصولات دست دوم ارزان بروید. این روزها با توجه به افزایش قیمت کالاها مشتری این دست کالاها بسیار افزایش پیدا کرده است. کافی است سری به سایت‌هایی همچون دیوار و شیپور بزنید تا رونق این بازار را ببینید.

بیمه محصولات دست دوم. اکثر کالاهای دست دوم به این دلیل فروش نمی‌روند که امکان خرابی آن‌ها بالاتر از کالای نو است. می‌توانید آن‌ها را ارزیابی و در صورتی که ارزش دارند بیمه کنید.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

چطور یک استارت‌آپ راه اندازی کنیم؟

این روزها راه‌اندازی استارت‌آپ روی زبان خیلی‌ها افتاده است و بعضی ها تصور می‌کنند تنها راه موفقیت و رسیدن به ثروت فوری راه‌اندازی یک استارت‌آپ است. فارغ از چالش‌هایی که در این مسیر برایشان به وجود خواهد آمد و بدون در نظر گرفتن خیلی از پیش‌نیازهایی که باید قبل از شروع به راه‌اندازی یک استارت‌آپ در نظر گرفت دست به کار می‌شوند و منجر به شکست آنها خواهد شد. در حالی که هم ایده خوبی داشتند و هم تیم خوبی جمع آوری کرده بودند. پس مشکل کجاست؟ با ما همراه باشید تا با روند ایده یابی و راه اندازی یک استارت‌آپ موفق آشنا شوید.

کسب و کار اینترنتی

چطور کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟ هر کسب و کاری که بر بستر اینترنت انجام می شود را کسب و کار اینترنتی می گوییم، به طور مثال اگر شما در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام پیج یا کانالی دارید که از آن کسب درآمد می کنید شما یک کسب و کار اینترنتی دارید. آیا […]

business-plan

چطور یک طرح کسب و کار اینترنتی بنویسیم؟

طرح کسب و کار یکی از اولین گامها برای شروع یک کسب ‌و کار جدید است. این طرح اهداف، استراتژی‌ها، مدل بازاریابی و نیازهای مالی را به طور دقیق و مختصر تشریح می‌کند. یک طرح کسب‌ و کار برای اطمینان از اینکه یک شرکت مسیر خوبی را دنبال می‌کند، استفاده می‌شود. این مقاله به شما خواهد گفت که چگونه یک طرح کسب ‌و کار برای کسب‌ و کار اینترنتی خود بنویسید.

نظرات

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد شوید

تماس با ما