دیجیتال مارکتینگ چیست؟ معرفی ابزار های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ
چکیده این مطلب : انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۸ بدون نظر 83 بازدید

دیجیتال مارکتینگ در یکی دو سال اخیر به یکی از محبوب ترین شغل ها تبدیل شده است. اگر عبارت “دیجیتال مارکتینگ” را درموتور جست و جوی Google تایپ کنید ، خواهید دید که اصطلاحات مرتبط به دیجیتال مارکتینگ پیشرفت زیادی کرده است .در این مقاله بررسی خواهیم کرد که دیجیتال مارکتینگ چیست و ابزارهای مختلف […]

دیجیتال مارکتینگ در یکی دو سال اخیر به یکی از محبوب ترین شغل ها تبدیل شده است. اگر عبارت “دیجیتال مارکتینگ” را درموتور جست و جوی Google تایپ کنید ، خواهید دید که اصطلاحات مرتبط به دیجیتال مارکتینگ پیشرفت زیادی کرده است .در این مقاله بررسی خواهیم کرد که دیجیتال مارکتینگ چیست و ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ را بررسی خواهیم کرد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح گسترده است که  نه تنها کلیه ابزارها و روشهای بازاریابی را که برای تبلیغ محصولات یا خدمات در اینترنت استفاده می کنید شامل می شود بلکه  دستگاههای الکترونیکی مانند تلویزیون ، تلفن همراه و بیلبوردهای الکترونیکی نیز شامل می شود

تفاوت اصلی بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی در این است که بازاریابی دیجیتال منحصراً از طریق ابزار های دیجیتال اجرا می شوند و این امر به بازاریاب ها امکان کنترل بیشتر داده ها را می دهد تا اثربخشی یک بازاریابی دیجیتال را افزایش دهند.

ابزار های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ تعدادی ابزار دارد و این موارد را می توان به ابزارهای بازاریابی آنلاین و ابزارهای بازاریابی آفلاین تفکیک کرد.تفاوت اصلی این دو در این است که ابزارهای بازاریابی آنلاین فقط در اینترنت مستقر هستند در حالی که ابزار های بازاریابی آفلاین با دستگاه های دیجیتالی ارتباط دارند که لزوماً به اینترنت وصل نمی شوند.

ابزار های بازاریابی آنلاین

  • بازاریابی وب سایت
  • بهینه سازی موتور جستجو(SEO)
  • پرداخت به ازای کلیک (Pay Per Click)
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی مشارکتی (Affiliate Marketing)
  • بازاریابی درونگرا
  • بازاریابی موبایل
  • بازاریابی ویدیویی
  •  

ابزار های بازاریابی آفلاین

  • بازاریابی تلویزیون
  • بازاریابی پیامکی
  • بازاریابی رادیویی
  • بازاریابی بیلبورد

ما در این مقاله به بازاریابی آنلاین میپردازیم

بازاریابی وب سایت

یک وب سایت نقطه کانونی کلیه فعالیت های دیجیتال مارکتینگ است. وب سایت شما باید به بهترین وجه ممکن برند، محصول و خدمات شما را نشان دهد و باید سریع و کاربردی آسان داشته باشد.

پس از ایجاد یک وب سایت ، گام بعدی ما این است که با استفاده از یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ و تبلیغ وب سایت ،مطالب خود را برای دستیابی به ترافیک بیشتر در آن بارگذاری کنیم

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

سئو یک فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو است. هدف اصلی جستجوگرها  این است که به یک وب سایت در رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو و گرفتن ترافیک از موتورهای جستجو کمک کنند.

دیجیتال مارکتینگ

SEO دارای چندین فرایند فرعی است. موارد اصلی عبارتند از:

  • سئو فنی
  • سئو داخلی(On-Page SEO)
  • سئو خارجی(Off-Page SEO)

پرداخت به ازای کلیک (Pay Per Click) 

تبلیغات PPC امکان دستیابی کاربران اینترنتی را در تعدادی از شبکه ها از طریق تبلیغات پولی فراهم می کند.می توانید کمپین های PPC را در Google ، Bing ، Linkendin ، Twitter ، Pinterest یا Facebook تنظیم کنید و تبلیغات خود را به افرادی نشان دهید که در جستجوی اصطلاحات مرتبط با محصولات یا خدمات شما هستند.

هر بار که کاربر روی تبلیغات شما کلیک می کند ، هزینه ای را به ارائه دهنده پرداخت می کنید. محبوب ترین سیستم عامل های PPC ، Google Ads و Facebook هستند.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا همانطور که از اسمش پیداست مربوطبه محتوا است. دنیای دیجیتالی مجموعه عظیمی از مطالب به اشکال مختلف مانند متن ، تصاویر ، صدا و فیلم است. هدف از یک کمپین بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بلقوه از طریق استفاده از محتوا است.

محتوا معمولاً در یک وب سایت منتشر می شود و سپس از طریق شبکه های اجتماعی ، بازاریابی ایمیل ، SEO یا حتی کمپین های PPC تبلیغ می شود.

دیجیتال مارکتینگ

ابزار اصلی بازاریابی محتوا عبارتند از:

  • وبلاگها
  • کتابهای الکترونیکی
  • دوره های آنلاین
  • اینفوگرافیک
  • پادکست ها 

بازاریابی ایمیلی

با وجود افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی ، بازاریابی از طریق ایمیل هنوز هم یکی از موثرترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ است.بسیاری از افراد بازاریابی ایمیل را با صدها پیام ایمیل اسپم که همه ما روزانه دریافت می کنیم اشتباه می گیرند ، اما باید بدانید که بازاریابی ایمیل نیست.

بازاریابی از طریق پست الکترونیکی واسطه ای برای ارتباط با مشتریان احتمالی یا افراد علاقه مند به نام تجاری شما است و این مستلزم آن است که این افراد می خواهند از شما بشنوند.

در حقیقت ، بسیاری از مشاغل و بازاریاب های موفق آنلاین ، از همه ابزار های دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند و لیست های ایمیل خود را اضافه می کنند و از طریق بازاریابی از طریق ایمیل ، تعدادی زیادی مشتری جمع می کنند.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی مربوط به دسترسی افراد در شبکه های مختلف اجتماعی یا از طریق کمپین های بازاریابی محتوا ، تبلیغات پولی یا هر دو است.

هدف اصلی یک کمپین بازاریابی در شبکه های اجتماعی آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است اما هرچه به بازاریابی شبکه های اجتماعی عمیق تر شوید ، می توانید از آن برای به دست آوردن هدایت یا حتی به عنوان یک کانال فروش مستقیم استفاده کنید.

Magnified illustration with the word Social Media on white background.

بازاریابی مشارکتی (Affiliate Marketing)

بازاریابی مشارکتی یکی از قدیمی ترین شکل های بازاریابی است که با افزایش استفاده از اینترنت رشد چشمگیری داشته است.اصولاً ، در بازاریابی مشارکتی  محصولات دیگران را تبلیغ خواهید کرد  و هر بار که فروش می کنید پورسانت دریافت می کنید.

بسیاری از شرکتهای مشهور مانند آمازون برنامه های مشارکتی دارند که میلیون ها دلار در ماه به وب سایت هایی که محصولات آنها را می فروشند پرداخت می کنند.

هنگام طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ ، شما باید بازاریابی مشارکتی را به عنوان راهی برای درگیر کردن افراد در نام تجاری و فروش محصولات خود در نظر بگیرید. به عبارت دیگر ، هنگامی که شما یک محصول یا خدمات برای تبلیغ آنلاین دارید ، باید در نظر داشته باشید که یک برنامه مشارکتی را تنظیم کنید تا افراد بتوانند برای تبلیغ محصولات شما در اینترنت ثبت نام کنند و منابع و مطالبی را که می توانند از آنها استفاده کنند پیدا کنند.

دیجیتال مارکتینگ

آنها به عنوان پاداش پورسانت دریافت می کنند اما مزایا برای شما به عنوان یک ارائه دهنده بسیار بیشتر است. شرکت های وابسته شما نمی توانند فروش بیشتری داشته باشند بلکه می توانند بهترین نمایندگان برند شما شوند و بر دیگران تأثیر بگذارند تا از محصول شما بخرند یا ارتباط برقرار کنند

بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا یا ورودی یک اصطلاح جالب دیگر است که به نحوه استفاده شما از ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ برای دستیابی به مشتریان جدید ، عمدتاً از طریق فرآیند تولید محتوا اشاره دارد.

هنگامی که افراد از وب سایت یا وبلاگ شما بازدید می کنند از طریق ابزارهای مکالمه مانند ایمیل و چت، آن ها را متقاعد می کنید که این ارزش ادامه دار خواهد بود. درنهایت احساس لذتِ مشاور یامتخصص بودن را به آن ها می دهید.

توجه :عناصر اصلی بازاریابی درونگرا: محتوا ، توجه ، تعامل ، اعتماد و رضایت است.

بازاریابی موبایل

بازاریابی موبایل به روند دستیابی مشتری به فروشگاه های مختلف اپلیکیشن موبایل نظیر Google Play ، فروشگاه اپلیکیشن اپل یا بازار آمازون اشاره دارد. این فروشگاه ها ، برنامه روزانه هزاران برنامه و میلیون ها کاربر دارند.

با استفاده از بازاریابی موبایل می توانید برنامه های خود را یا از طریق تبلیغات پولی یا از طریق روش های دیگر (تبلیغات متقابل برنامه و …) تبلیغ کنید ، تا بتوانند توسط کاربران بیشتری مشاهده و نصب شوند.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی چیزی نسبتاً جدید است اما اخیراً آنقدر محبوب شده است که به سادگی نمی توانید آن را نادیده بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ

YouTube به دومین موتور جستجوی محبوب تبدیل شده است و بسیاری از کاربران قبل از تصمیم گیری در مورد خرید ، به یادگیری چیزی یا فقط برای سرگرمی به YouTube روی می آورند.

YouTube فقط یکی از واسطه هایی است که می توانید بازاریابی ویدیویی را انجام دهید. بسیاری از سیستم عامل های دیگر مانند فیلم های فیس بوک ، اینستاگرام ، Vimeo وجود دارند که می توانند برای اجرای یک کمپین بازاریابی ویدیویی استفاده کنند.

بهترین راه برای استفاده از فیلم ، ادغام آنها در SEO ، بازاریابی محتوا و کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی است.

در اخر باید بگوییم که همه این عناصر یک هدف واحد دارند و آن این است که  به مشاغل  برای ارتباط با مشتریان بالقوه خود و ایجاد کانال ارتباطی دو طرفه با آنها که منجر به فروش بیشتر خواهد شد ، کمک کنند .

با ما همراه باشید

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

بازاریابی دیجیتال

سه عنصر کلیدی بازاریابی دیجیتال تاثیرگذار

آیا می‌دانید برای بازاریابی دیجیتال چه مواردی از اهمیت بالایی برخوردار است؟ این مقاله مفید را از دست ندهید

نظرات

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد شوید

تماس با ما