کپی رایتینگ چیست؟

چکیده این مطلب : انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ بدون نظر 75 بازدید

تابه حال برایتان اتفاق افتاده است که با خواندن مطلبی  در یک سایت یا بادیدن تبلیغی ، توجه شما جلب شود و تا مدت ها درگیر آن شوید؟ آیا تا به حال از خود پرسیده اید چه چیزی باعث این شده که توجه شما جلب شود؟ در این مقاله ما به دنبال این جواب هستیم. […]

تابه حال برایتان اتفاق افتاده است که با خواندن مطلبی  در یک سایت یا بادیدن تبلیغی ، توجه شما جلب شود و تا مدت ها درگیر آن شوید؟ آیا تا به حال از خود پرسیده اید چه چیزی باعث این شده که توجه شما جلب شود؟ در این مقاله ما به دنبال این جواب هستیم.

اگر در حوزه بازاریابی آنلاین کار می کنید  احتمالا اصطلاح کپی رایتینگ (copywriting) را شنیده باشید ، هرچند که این اصطلاح محبوب است اما هنوز هم بسیاری از مردم نمی دانند کپی رایتینگ چیست و یا حتی ممکن است آن را با کپی رایت اشتباه بگیرند.

کپی رایتینگ چیست ؟

اگر یک وب سایت صرفا بر بازاریابی محتوا متمرکز باشد ، تلاش  های خود را برای  صرفه جویی در پول و محتوا انجام می دهد. امروزه هزاران وبلاگ و وب سایت وجود دارد که دارای محتوای عالی هستند ولی متاسفانه  فقط تعدا انگشت شماری از مردم آن ها را می خوانند.

کپی رایتینگ ضعیف می تواند باعث سقوط بهترین وبلاگ ها و وب سایت ها شود. هنوز کپی رایتینگ مورد توجه موتور های جست و جو است ،اگر متوجه شدید که وب سایت یا وبلاگ شما از ترافیک دیجیتالی برخوردار نیست ، ممکن است به این دلیل  باشد که کپی رایتینگ شما  نا کارآمد باشد.

در تعریف دقیق کپی رایتینگ می توان اینطور گفت که کپی رایتینگ نوشتن تبلیغ و سایر مطالب تبلیغاتی (مانند عناوین ، نامه های فروش ، فیلم ها ، بروشورها و وب سایت ها) است.

کپی رایتینگ موثر چیست ؟

  • عنوانی که توجه خواننده را به خود جلب کند و باعث شود تا برای مطالعه بیشتر بر روی آن کلیک کنند.
  • عنواینی که به خواننده کمک می کند و باعث می شود مخاطب ها بخواهند اطلاعات بیشتری کسب کنند.
  • محتوایی که اعتماد ، اقتدار و هویت برند را تقویت می کند.
  • وب سایتی که توجه اجتماع جلب کند و به خوانندگان ثابت کند ، مکان برای خواندن است.
  • ترکیب کپی رایتینگ با بازاریابی محتوا باعث می شود که خوانندگان ، سایت شما را انتخاب کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند . نتیجه؟ یک مخاطب وفادار :))

چرا کپی رایتینگ مهم است ؟

اکنون که ما به این سوال که  “کپی رایتینگ چیست ؟” جواب دادیم ، اجازه دهید که به این موضوع بپردازیم که چرا شرکت ها دائما به کپی رایتینگ متوسل هستند؟

امروزه  ۶۱ درصد کاربران اینترنت  در سرار جهان  پیش از آنکه جهش مالی داشته باشند و تصمیم خود را برای خرید بگیرند به موتورهای جست و جو می روند و در مورد محصولاتی که می خواهند خریداری کنند تحقیق  می کنند، کاربران اینترنت  در حال حاضر بیش از ۱۲ میلیارد جست وجو در هر ماه انجام می دهند با این وجود  نرخ کلیک تبلیغات ۲٪ است .

از طرفی دیگر  بیش از ۲۷ میلیون قطعه محتوا هر روز در سراسر وب به اشتراک گذاشته می شود ، این تعداد زیادی است  و روشن است که قرار گرفتن در صفحه اول  و ماندن در صفحه اول  کار دشواری است  .

با توجه به نکات  که گفته شد به همین دلیل است که برند ها به طور فزاینده به حرفه ای روی می آورند که به آنها کمک کنند رتبه خوبی در گوگل  داشته باشند ، مشتریان بیشتری جذب کنند و فروش بیشتری داشته باشند.

 در پایان

در حالی که  ممکن هست تعریف نویسنده کپی رایتینگ دشوار باشد  اما یک واقعیت وجود دارد که : همه به آنها نیاز دارند و محبوب ترین مارک ها ی موجود ، به دلیل نسخه های تبلیغاتی است ، که این نویسندگان ایجاد می کنند  که باعث ایجاد ترافیک بیشتر برای مشاغل محلی و تجربه رضایت بخش تر جست جو برای کارابران می شود.

با ما همراه باشید 🙂

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

نظرات

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد شوید

تماس با ما