۸ اصل برای نوشتن یک وبلاگ پرترافیک

چکیده این مطلب : انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۸ بدون نظر 107 بازدید

یکی از گرم‌ترین و در تجربه ما، موثرترین استراتژی‌های بازاریابی برای وب سایت کسب‌وکار شما، نوشتن یک وبلاگ است. به همین دلیل است که ما بر اهمیت داشتن یک وبلاگ بر روی مشتریان خود تاکید می‌کنیم. و با این حال، برای بسیاری از مردم، نوشتن وبلاگ یک چشم‌انداز ترسناک است.

یکی از گرم‌ترین و در تجربه ما، موثرترین استراتژی‌های بازاریابی برای وب سایت کسب‌وکار شما، نوشتن یک وبلاگ است. به همین دلیل است که ما بر اهمیت داشتن یک وبلاگ بر روی مشتریان خود تاکید می‌کنیم. و با این حال، برای بسیاری از مردم، نوشتن وبلاگ یک چشم‌انداز ترسناک است. منظورم این است که، کجا شروع می‌کنید؟؟

از اینجا، شما از اینجا شروع می‌کنید. به این دلیل که در این پست وبلاگ، به شما یاد می‌دهیم چگونه یک وبلاگ بنویسید – همانی که ترافیک بیشتری را برای وب سایت شما ایجاد می‌کند.

۱. نوشتن وب منحصر به فرد است: برای انسان و ربات ها

نوشتن برای وب، از جمله نوشتن وبلاگ، برخلاف چیزی است که در کلاس انشا می‌خواندید. حتما به شما گفته شد که برای شخص بنویسید. اما معلم شما هرگز به شما نگفت که مخاطبین شما شامل روبات‌ها هستند. بله، شما صدای منو شنیدید: ربات‌ها.

نه قدم زدن، صحبت کردن، ربات‌های انسان‌نما که در فیلم‌ها می‌بینید. من در مورد ربات‌های وب صحبت می‌کنم – که معمولا روبات‌ها – و به طور خاص خزنده‌های وب نامیده می‌شوند – که برنامه‌های کامپیوتری هستند که در اینترنت پرسه می‌زنند، داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و یک تصویر فوری از وب ایجاد می‌کنند. اگر وبلاگ یا وب سایت شما را می‌توانید در گوگل پیدا کنید، به این معنی است که یک خزنده وب “آن را” خوانده‌است. و این خزندگان وب “مخاطبان” مهمی هستند و چقدر خوب است که برای آنها بنویسید تا اینکه پست های وبلاگ شما را در موتورهای جستجو رتبه بندی کند.

بنابراین اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت خود بیاورید، این شعار مهم را مد نظر داشته باشید:

شما برای انسان و برای ربات‌ها می‌نویسید

نوشتن برای انسان‌

۲. بر روی کیفیت تمرکز کنید

با این حال، وبلاگ شما هرگز هرگز نباید احساس کند که برای خزنده‌ های وب نوشته شده ‌است. لازم است که خوب مطالعه کنید، علایق خود را حفظ کنید و مفید باشید – به عبارت دیگر، باید برای انسان‌ها بنویسید.

این ممکن است واضح به نظر برسد، اما، باور کنید، یا نه، همیشه اینطور نبود. به مدت چند سال، تعداد زیادی از تولیدکنندگان محتوای اینترنت توجه کمی به نوشته‌های خوب کردند. چرا؟ از آنجا که آن‌ها تنها به ارتقای رده‌بندی گوگل اهمیت می‌دهند (این اساسا چیزی است که تمام کار ربات در مورد آن است – برای درک بیشتر “نوشتن برای روبات‌ها” را بخوانید). به عنوان مثال، برخی از وب سایت‌ها محتوای خود را با تعداد بسیار بالایی از کلمات کلیدی (یک تاکتیک به نام “سرشار از کلمات کلیدی”)، ایجاد می‌کنند که محتوای آن عملا برای انسان‌ها غیرقابل خواندن است. این به این دلیل نبود که آن‌ها تنها علاقه‌مند به نوشتن برای روبات‌ها بودند، و از آنجا که خزندگان وب در جستجوی کلمات کلیدی هستند، آن‌ها به راحتی فریب این نوع تاکتیک‌ها را می‌خورند.

و اما بعد

بعد روبات‌ها باهوش‌تر شدند. در سال‌های اخیر گوگل و دیگر موتورهای جستجو به طور فزاینده‌ای در حال توسعه نرم‌افزاری پیچیده هستند که علف‌های هرز را از بین می‌برد و از این نوع روش‌ها استفاده می‌کنند. در عوض، گوگل سعی دارد وب سایت‌هایی را تشویق کند تا محتوای با کیفیت بالا خلق کنند – خوب بنویسید و در رتبه‌بندی جستجو پاداش خواهید گرفت. بنابراین، در حالی که نوشتن برای ربات‌ها مهم است (که نیاز به انجام تحقیقات کلیدی برای بالا بردن رتبه جستجوی شما دارد)، تمرکز اولیه شما هنوز باید بر روی نوشتن محتوای جالب، خردمندانه و قانع‌کننده برای افراد واقعی، یعنی همان انسان ها باشد.

۳. آنچه را که می‌دانید بنویسید.

بازاریابی محتوا، که نامی فانتزی برای چتر بازاریابی است که وبلاگ نویسی تجاری زیر آن قرار می‌گیرد، براساس این ایده است که شما یک چیز ارزشمند برای یک مشتری بالقوه ایجاد می‌کنید. وبلاگ شما راهی برای به اشتراک گذاشتن کمی از تخصص شما بصورت رایگان است، که به مردم نشان می‌دهد الف) شما واقعا متخصص دارید، و ب) شما یک شرکت به اندازه کافی خوب برای اشتراک گذاشتن آن هستید. پس وبلاگ درباره موضوعاتی است که در واقع از آن اطلاع دارید.

چهاردیواری اختیاری

یکی از چیزهای عالی درباره وبلاگ نویسی آن است که شما می‌توانید از چیزهایی که نمی‌خواهید دوری کنید. موضوعات شما نباید در مورد نظریه متحدشدن همه چیز باشند. این کاملا قابل‌قبول است، اغلب دلیل نوشتن یک پست وبلاگ چیزی “کوچک” و بسیار تخصصی است، اگر که چیزی است که برای مشتریان احتمالی شما می‌تواند جالب باشد. پست‌های وبلاگ قدیمی شامل موارد زیر می‌باشند: “دانلود فایل: هنگامی که باید از آن اجتناب کنید” و “چگونه بهترین نقشه گوگل را در وب سایت خود نمایش دهید”، اما آن‌ها موضوعاتی هستند که ما می‌دانیم به برخی از مشتریان ما مربوط هستند (برای جور بودن جنس، ما هم موضوعات جذاب و فراگیر مانند “رسانه‌های اجتماعی برای کسب و کار” و “مبانی سئو” را مورد بررسی قرار داده‌ایم)

از خودتان بپرسید: من در چه کاری متخصص هستم؟ مشتریان من چه چیزهایی می‌خواهند بدانند؟ یک دوجین از موضوعات بالقوه را بررسی کنید و آن‌ها را شروع کنید. احتمالش هست که فرد دیگری درباره آن وبلاگ نویسی کند. مشکلی نیست! شما چطور می‌توانید پست خود را بهتر از آن‌ها بنویسید؟ این روند را طی کنید و در مسیر خود با چند موضوع آشنا شوید.

۴- اجازه دهید محتوا طولانی شود

در دنیای پر سرعت توئیت ها، اختلال توجه و ۱ میلیارد وب سایت، شما تصور می‌کنید که مردم بلاگ کوتاه، سریع و ساده را می‌خواهند. خودت را برای یک شوک تکان بده …

متن طولانی بیشتر وقت‌ها بهتر است. استاد بازاریابی دیجیتال، نیل پاتل، طبق تحقیقات غیرقابل انکار متوجه شد که  ۱۰ نتیجه برتر در جستجوی هر پرس و جو دارای حداقل ۲۰۰۰ کلمه است. او همچنین متوجه شد که پست‌های طولانی (۱۵۰۰ کلمه) به بالا دارای جذب بیشتر و “لایک” بیشتر در رسانه‌های اجتماعی مرتبط دارند. به طور مشابه، پلتفرم وبلاگ نویسی Medium مشغول جمع آوری اعداد پیچیده بود و کشف کرد که زمان بهینه خواندن یک پست وبلاگ ۷ دقیقه است، که به حدود ۱۶۰۰ کلمه جواب می‌دهد. کی فکرش را می‌کرد؟

همیشه هم این طور نیست

اما کارهای کوتاه نیز وجود دارد. پِرِز هیلتون اغلب پست های بسیار کوتاه می نویسد – و به عنوان سومین وبلاگ نویس پردرآمد جهان، کار او به طور واضح جواب می‌دهد. خوب، درست است که موضوع شایعه نویسی به شدت مهم است (مثلا کیم کارداشیان سه بار یک لباس را پوشید!)، اما این تنها بر روی قاعده کلی طول وبلاگ تاکید می کند.

محتوا باید طول را مشخص کند. بعضی از موضوعات را می توان فقط در ۲۰۰ کلمه توضیح داد. بقیه به ۲،۰۰۰ کلمه برای رساندن محتوا نیاز دارند. فقط به خاطر طولانی کردن پست خود به چند کلمه جادویی غیر واقعی، رو نیاورید. نوشتن خوب نوشتن منظم است. طول نوشته را با این فرض شروع کنید که فکر می‌کنید برای آن موضوع خوب است، سپس آن را ویرایش کنید، بگویید ۱۵ درصد. به این ترتیب شما یک پست وبلاگ عاری از زیاده گویی دارید که طول مناسب را برای آن موضوع دارد.

۵. اسکن کردن را آسان کنید

حتی اگر تصمیم بگیرید یک رمان کوتاه را برای پست بعدی وبلاگ خود بنویسید، به یاد داشته باشید: هر چقدر هم که طول داشته باشد، باید به روش وب قالب‌بندی شود. یاکوب نیلسن، متخصص قابلیت استفاده وب، به طور عالی استدلال می‌کند که خوانندگان اینترنتی واقعا مطالعه نمی‌کنند، آن‌ها اسکن می‌کنند. او این اطلاعیه را در قرن بیست و یکم تصویب کرد تا دقیق باشد. از آن زمان به بعد اوضاع کمی تغییر کرده‌است. اما خوانندگان هنوز تمایل دارند اسکن کنند – در واقع مطالعات ردیابی چشم اندازه‌ای نیلسن نشان می‌دهد که چشمان خوانندگان تمایل دارند که در الگوی “F” حرکت کنند: چند اسکن افقی نزدیک بالای صفحه، و سپس یک اسکن عمودی در سمت چپ صفحه (برای فارسی زبان‌ها سمت راست صفحه).

سریع برو سر اصل مطلب

این برای وبلاگ نویسی چه معنایی دارد؟ زمان زیادی را در مقدمه هدر ندهید. سعی کنید هر چه سریع‌تر به سمت موضوع بپرید تا خوانندگان در یک نگاه بفهمند چه چیزی گفته اید. این حقیقت که خوانندگان اغلب به شکل “F” اسکن می‌کنند‌ – به این معنی است که وبلاگ شما باید به شکل تکه‌های آسان هضم شکسته شود، که هر کدام با  یک نگاه اسکن شود. و پاراگراف‌ها باید کوتاه تر از متن های غیرآنلاین (چاپی) باشند.

در حالی که ما در موضوع قالب‌بندی هستیم، فراموش نکنید که از تصاویر استفاده کنید. بله، این کار زمان بیشتری صرف خواهد کرد و باید دنبال تصویر بگردید. اما ارزشش را دارد. واقعیت این است که ما انسان‌ها تصاویر را دوست داریم؛ آن‌ها علاقه ما را تحریک می‌کنند و ما را در حال خواندن (یا حداقل اسکن کردن) نگه می‌دارند.

۶. زمان زیادی را در نوشتن تیتر قرار دهید

تیتر شما ممکن است مهم‌ترین بخش وبلاگ شما باشد. این بخش اول وبلاگ شما است که خوانندگان می‌بینند و چیزی است که اغلب آن‌ها را به خواندن و یا گذر کردن از آن نوشته سوق می‌دهد . ۸۰ درصد مردم این تیتر را می‌خوانند، در حالی که فقط ۲۰ درصد بقیه متن را می‌خوانند. اما اگر این کار را درست انجام دهید، می‌توانید این عدد را افزایش دهید.

باید به خاطر داشته باشید که قصد ندارید عنوانی برای رمان بزرگ یا فیلم سینمایی بنویسید. به عبارت دیگر، هیچ چیز مبهم یا محرمانه نباشد. عنوان شما باید دقیقا همان چیزی باشد که وبلاگ درباره آن صحبت می‌کند. و کمی علم هم برای نوشتن آن وجود دارد. بیایید نگاهی به عنوان همین پست وبلاگ بیندازیم که به طور خاص برای نشان دادن نحوه نوشتن یک وبلاگ به طور خاص فرموله شده‌است:

۸ اصل برای نوشتن یک وبلاگ پرترافیک

این ها مواردی است که باعث می‌شود این تیتر قوی شود

  1. تیتر دقیقا همان چیزی است که وبلاگ درباره آن صحبت می‌کند. اگر سعی کنم چیزی فانتزی و شاعرانه بنویسم، هیچ‌کس آن را نخواهد خواند. من می‌دانم که این یک حقیقت زشت برای همه واژه ها است، اما این دقیقا نحوه وبلاگ نویسی است.
  2. این کار کلمات کلیدی را در ابتدای متن قرار می‌دهد. الگوی “F” را به خاطر داشته باشید؟ این به این معنی است که افراد زمان بیشتری را صرف نگاه کردن به سمت چپ (راست) صفحه می‌کنند، بنابراین کلماتی را بیان کنید که بیش‌ترین اطلاعات را در ابتدای کار برسانند. “:” یک قطعه بسیار مفید از علائم نقطه‌گذاری است چون به شما این امکان را می‌دهد که با کلمات کلیدی شروع کنید و سپس کمی واضح‌تر بنویسید.
  3. این نتایج متمرکز است. این فقط “چگونگی نوشتن وبلاگ” نیست، بلکه “چگونگی نوشتن وبلاگی است که ترافیک بیشتری دریافت می‌کند” مردم می‌خواهند بدانند که چه نفعی برای آن‌ها وجود دارد.

نکات تیتر این مقاله

  • یک عدد در آن است. موسسه بازاریابی محتوا متوجه شده است که تیتر وبلاگ هایی که دارای اعداد در آن ها وجود دارد ۴۵ درصد بهتر از تیترهای عادی است. از عدد ۸ نه کلمه “هشت” استفاده کنید.
  • کوتاه است. کیس متریکس متوجه شده است که طول ایده‌ آل یک تیتر ۶ حرف است. بیش از حد خود را نگران ۶ حرف نکنید. لزوما نباید دقیق ۶ حرف باشد و تیتر خود را قربانی این موضوع نکنید. این قاعده کلی را رعایت کنید. مختصر بودن.

نوشتن برای ربات ها

۷. روی کلیدواژه خود تمرکز کنید.

اگر چشم‌انداز نوشتن برای ربات‌ها هنوز عجیب به نظر می‌رسد، واقعا تنها یک روش ساده برای گفتن این است که شما به یادگیری هنر بهینه‌سازی برای موتور جستجو (SEO) نیاز دارید. این بدین معنی است که می‌توانید پست وبلاگ خود را طوری طراحی کنید که موتورهای جستجو مانند گوگل یا یاهو! به سایت شما در پرس و جوهای جستجو رتبه بالاتری بدهند. از آنجا که موتورهای جستجو آن‌هایی هستند که از خزندگان وب استفاده می‌کنند، این جایی است برای ربات‌ها نوشته می‌شود.

یک مثال؛

مثال: تصور کنید که شما یک مکانیک هستید و تصمیم می‌گیرید یک پست وبلاگ برای وب سایت خودتان بنویسید که چطور از روغن موتور استفاده کنید. هر زمانی که یک نفر دنبال “استفاده از روغن موتور” یا “تعویض روغن” را جستجو می‌کند، با کمی مهارت سئو پست وبلاگ شما در بالای نتایج جستجو ظاهر خواهد شد، و بنابراین احتمال آن می‌رود که کلیک شده و خوانده شود. و زمانی کسی می‌بیند که وبلاگ شما چقدر مفید است، آن‌ها تنها ممکن است تصمیم بگیرند که به جای آن به شما پول بدهند تا تعویض روغن را انجام دهند.

سئو یک سوراخ عمیق است، به همین دلیل است که به طور مفصل درباره آن وبلاگ نویسی کرده‌ایم، اما مهم‌ترین بخش این است: شناسایی کلمات کلیدی. به عبارت دیگر، افرادی که این پست وبلاگ برای آن‌ها نوشته شده‌است،  چه نوع عباراتی هستند که به احتمال زیاد در گوگل تایپ می‌شوند؟

بخشی از این کار فقط یک حس مشترک است. اجازه دهید بگوییم شما صاحب یک کافه هستید و در حال وبلاگ نویسی در مورد یک نوشیدنی جدید هستید که اکنون در حال تهیه آن هستید. چیزی مانند “نوشابه” احتمالا نوعی جستجوی معمولی خواهد بود. اما دیگران از چه عبارات مرتبطی استفاده می‌کنند؟

گوگل ادوردز

این جایی است که برنامه های تولید کلیدواژه های گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرند. ثبت نام گوگل ادوردز رایگان است و به شما دسترسی به کلیدواژه ها (ابزارها، کلیدواژه ها) را می‌دهد، که به شما اطلاعاتی در مورد پرس و جوهای جستجوی واقعی می‌دهد. نوع “نوشابه”، روی دکمه “کلیدواژه” کلیک کنید، و متوجه خواهید شد که در حقیقت “نوشیدنی‌های گازدار” پرس و جوی بیشتری دارند یا خیر.

حالا که کلمات کلیدی – “نوشابه”، “نوشابه‌های گازدار”، و غیره را شناسایی کرده‌اید – به سادگی باید از آن کلمات و عبارات در وبلاگ خود استفاده کنید. با نوشابه‌های گازدار با نوشابه‌های شیرین و نوشیدنی‌های گازدار مجانی در مکان‌هایی که به نوشابه‌های شیرین تعلق ندارند زیاده‌روی نکنید … این پر کردن کلمات کلیدی است، استفاده بیش از حد کلمات کلیدی (به بالا نگاه کنید)، و این باعث یک جریمه از طرف گوگل برای تلاش برای دور زدن سیستم خواهد شد. اما تا وقتی که از این تاکتیک غیرحرفه‌ای دوری کنید، در مسیر درست خواهید بود. خزندگان وب با پیدا کردن کلمات کلیدی عمل می‌کنند. پس از آن اخبار و عناوین فرعی تان، شانس بیشتری برای بهتر شدن رتبه در نتایج جستجو در زمانی که این کلمات مورد جستجو قرار می‌گیرند بدست خواهند آورد.

چند نکته درباره سئو برای وب سایت‌های وردپرسی، جوملایی و …

اگر یک وب سایت با CMS های رایج دارید، چند ویژگی مفید وجود دارد که به شما در نوشتن برای ربات‌ها کمک می‌کند:

  • تیتر وبلاگ خود به طور خودکار بخشی از نشانی اینترنتی (یعنی آدرس وب) برای آن صفحه می‌شود بنابراین مهم است که از کلمات کلیدی مهم در تیتر وبلاگ خود استفاده کنید چون این کار به بهبود رتبه جستجوی شما کمک می‌کند.
  • عنوان تیتر همچنین برچسب عنوان صفحه شما می‌شود. برچسب عنوان چیست؟ این خط متن آبی است که در جستجوی گوگل به دست می‌آید.
  • پاراگراف اول شما به توضیحات متا تبدیل می‌شود. این متن توصیفی است که در گوگل تحت عنوان برچسب منتشر می‌شود.
  • همچنین می‌توانید یک پست وبلاگ را به صفحه اصلی اضافه کنید. یک ویژگی بسیار مفید برای ورود بازدیدکنندگان سایت به وبلاگ شما (این یکی برای انسان‌ها بیشتر از ربات‌ها است)

۸. وب سایت خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید

تمام شده؟ همان طور که سخت کار می‌کنید، زمان آن رسیده که وب سایت خود را به دیگران نیز نشان دهید. رسانه‌های اجتماعی شما برای همین کار هستند.

نتیجه‌گیری

وبلاگ نویسی یک راه قدرتمند برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر برای وب سایت شما است. نوشتن مستلزم صرف زمان و تلاش است، اما اگر این هشت اصل را دنبال کنید، در مسیر ساخت یک وبلاگ که واقعا برای مخاطب شما (انسان و ربات‌ها) کار می‌کند قرار دارید.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

نظرات

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد شوید

تماس با ما