آشنایی با اصطلاحات سئو

اصطلاحات سئو
چکیده این مطلب : انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۸ بدون نظر 83 بازدید

با سلام و درود خدمت شما عزیزان ، تیم فناوری اطلاعات تکتا که در زمینه های های استارت آپی در حال فعالیت است. امروز قصد داریم تا با مقاله ای که شما عزیزان چند لحظه بعد آن را مطالعه خواهید کرد شما علاقه مندان به حوضه های کسب و کار اینترنتی را با تمامی اصطلاحات سئو آشنا کنیم. با آرزوی یادگیری هرچه بهتر شما عزیزان مقاله را شروع میکنیم.

با سلام و درود خدمت شما عزیزان ، تیم فناوری اطلاعات تکتا که در زمینه های های استارت آپی در حال فعالیت است. امروز قصد داریم تا با مقاله ای که شما عزیزان چند لحظه بعد آن را مطالعه خواهید کرد شما علاقه مندان به حوضه های کسب و کار اینترنتی را با تمامی اصطلاحات سئو به طور مختصر و مفید آشنا کنیم. با آرزوی یادگیری هرچه بهتر شما عزیزان مقاله را شروع میکنیم.

اصلا سئو چیست؟

خب سوالی که این جا پیش می آید این است که اصلا سئو چیست؟ سئو در واقع اس ای او (s)(e)(o) است که مخفف کلمه Search Engine Optimization است. که در فارسی به معنا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستوجوست. به طور خلاصه تر یعنی سایت هایی که در نتایج جستوجو در صفحه نخست هستند سئو عالی و نسبتا خوبی را دارند.

اصطلاحات اولیه سئو

Search Engine Optimization):SEO)

بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستوجو.

Human Experience Optimization):HEO)

بهینه سازی وب سایت برای انسان ها نه فقط برای ربات های گوگل بلکه برای انسان ها.

Search Engine Marketing):SEM)

بازاریابی و بهینه سازی در ادوردز گوگل(Google Adwords).

Social Media Optimization):SMO)

بهینه سازی وب سایت در شبکه های اجتماعی.

Social Media Marketing):SMM)

بازاریابی در شبکه های اجتماعی.

Pay Per Click):PPC)

نوعی تبلیغات آنلاین است که کاربران با استفاده از آن تبلیغات به داخل سایت ما هدایت میشوند و هر کلیک برای دارنده سایت هزینه ای را ایجاد می کند.

Search Engine Result Page):SERP)

همان صفحاتی هستند که در نتایج جستوجو یک کلمه کلیدی ، به ما نمایش داده میشوند که صفحه اصلی نتایج گوگل هستند.

User Interface):UI)

یو آی همان چیزی در وب سایت ما است که کاربران آن را می بینند مثل تمامی صفحات وب سایت ما.

User Experience):UX)

یو ایکس هم تجربه و حس خوب کاربران از دیدن سایت ما است.

On Page Seo

به سئو داخلی سایت اصطلاحاً (آن پیج سئو) می گویند.

Of Page Seo

به سئو خارجی سایت اصطلاحاً (آف پیج سئو) می گویند.

Keywords

به کلمات کلیدی و کلمات هدف در نتایج جستوجو (کیورد) نیز می گویند.

Responsive Design

به سایت هایی که اسطلاحاً به آنان (mobile friendly) میگویند و قابلیت نمایش سایت در تبلت و موبایل را دارند ، (ریسپانسیو دیزاین) می گویند.

Backlink

به لینک هایی گفته میشوند که از سایت های دیگر به سایت ما لینک داده و باعث افزایش محبوبیت و اعتبار سایت ما می شوند.

Reffering Domain

دامین ها و دامنه هایی هستند که به سایت ما لینک داده اند.

Out Bound Link): OBL)

به حجم و تعداد لینک های خروجی یک سایت و لینک های خارجی آن سایت می گویند.

اصطلاحات اولیه

Internal Links

به تمامی لینک های داخل سایت ما می گویند.

Anchor Text

همان کلماتی هستند که ما آن هارا لینک کرده ایم.

Meta Tag

کلمات کلیدی برای هر مطلب را (متا تگ) می گویند.

Heading Tag

تگ های اصلی هر مطلب را می گویند.

Link Buildings

تولید لینک یا لینک سازی در سطح وب است . کاری که ما برای سایتمان باید انجام دهیم.

Content Marketing

بازیابی از طریق محتوا است.

Wiki

سایت های مرجع اطلاعات و آموزش هستند. مانند ویکی پدیا.

Web2

سایت های (وب تو) سایت هایی هستند که محتوای آنان از سوی مردم است. و توسط مردم ایجاد می شوند.

HTML & CSS

این دو زبان های برنامه نویسی ساده هستند که با استفاده از تگ و کد های (HTML) ، خود سایت و فورم های (CSS) قالب و رنگ های مختلف داخل سایت را طراحی کرد.

HTTP

مکانی است که ما در آن سایتمان را باز می کنیم.(https://taktateam.ir).

HTTPS

همانند HTTP است اما رمز گذاری شده.

اصطلاحات تخصصی سئو

Server Side

به عملیت سمت سرور گفته می شود. به زبان ساده تر جایی است که فایل ها و اطلاعات در آن ذخیره می شوند.

Client Side

به عملیات سمت کلاینت گفته می شود.(کلاینت همان سیستم ما است که سایت و هر چیز دیگری را مورد دسترسی ما قرار داده است.

Javascript

زبان برنامه نویسی سمت کلاینت است.

AJAX

سایت هایی هستند که صفحات در آن ها بارگذاری نمی شوند. به صورت استراتژیک باید از آنان و در مواقع خاص استفاده کرد.

Title

عنوان هر مطلب را (تایتل) می گویند. که مهم ترین قسمت در نوشته ما و مطالب ما است.

Text To HTML Radio

نسبت متن ها به کد ها است.

Meta Description

متا تگ هایی هستند که در مورد موضوعات توضیح میدهند ولی کاربر آنان را نمی بیند.

Meta Keywords

کلمات کلیدی هستند.

Keyword Density

چگالی کلمات کلیدی را (کیورد دنسیتی) که نباید از استاندارد های الگوریتم ها بیشتر شود.

Keyword Stuffing

به تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در مطلب گفته می شود.

Over Optimization

به هر کاری که می خواهیم بیش از حد سایت را بهینه کنیم و گوگل را دور بزنیم می گویند.

Crawler-Robot-Spider

ربات های گوگل هستند که بر اساس هر تغییر به سایت ما بر اساس تعریفات ما دسترسی و قابلیت ایندکس کردن(بارگذاری) را دارند.

Follow Links

لینک هایی که قابلیت دنبال شدن را دارند.

No Follow Links

لینک هایی که قابلیت دنبال شدن را ندارند.

Site Map

فایل (XML) است که به آن نقشه سایت می گویند که از این راه گوگل با ما در ارتباط است.

Web Master Tools

پنلی است که گوگل به ما می دهد که ما از طریق آن سایت خود را با گوگل بررسی کنیم و با گوگل ارتباط بر قرار کنیم.

Google Analytics

ابزار آمار گیر گوگل است که به (Web Master & Adwords) گوگل متصل است.

Impression

تعداد دیده شدن ما در نتایج جستوجو است.

Click Throw Rate):CTR)‌

نسبت دیده شدن ما به کلیک خوردن ما است.

Hit

به معنی در خواست ها است.

Visitor

به تعداد بازدید یک سایت می گویند.

Unique Visitor

به تعداد افراد خاصی که با یک IP از سایت ما دیدن می کنند.

اصطلاحات تخصصی سئو

Alexa Rank

سایتی است که با بررسی سایت ها نسب به خوب بودن آن ها به آنان رتبه (Rank) می دهد.

Bounce Rate

به معنی تعداد افرادی است که داخل سایت ما شده اند ولی هیچ کلیکی نکرده اند.

Google Trend

(ترند) به معنی در صد علاقه مردم است که در گوگل سرچ زیادی داشته اند.

Cache

به ذخیره اطلاعات و دریافت سریع تر آن اصطلاحاً (کش) می گویند.(یعنی اکر ما سایتی را قبلا با IP خود باز کردیم و دومرتبه آن را باز کنیم سریع تر بارگذاری می شود).

Personal SERP

بر اساس IP ما متغییر است و نسبت به علاقه ما سایت را در صفحه اول میاورد.

White Hat SEO

اصطلاحاً سئو کلاه سفید می گویند. یعنی ۱۰۰٪ قانونی و طبق قوانین گوگل پیش برویم.

Black Hat SEO

اصطلاحاً سئو کلاه سیاه می گویند. یعنی ۱۰۰٪ غیر قانونی و گوگل را دور زدن که موجب پنالتی شدن ما می شود.

Gray Hat SEO

اصطلاحاً سئو کلاه خاکستری می گویند. تلفیقی از سئو کلاه سیاه و کلاه سفید است که اگر در زمینه سئو مهارت داریم بهترین روش برای سئو است و احتمال شکست و پنالتی در آن کم است.

Google Algorithm

الگوریتم های گوگل هستند که ما نسب به آنان باید سایتمان را سئو کنیم.

Query

به در خواست های ما می گویند که همان سرچ های ما هستند.

Alt Image

متنی است که جایگزین عکس می شود به فرض اگر کسی نتواند عکس را ببیند آن متن جایگزین به آن نمایش داده می شود. که در سئو تاثیر خوبی دارد.

Page Authority & Domain Authority):PA & DA)

به اعتبار صفحه PA .به اعتبار دامین یا دامنه DA می گویند.

Social Signal

به سیگنال شبکه های اجتماعی می گویند.

Sand Box

صندوق شن گوگل است که هر دامین فقط یکبار در آن می رود. مخصوص سایت های نوپا و تازه کار است. به مدت سه ماه در آن سایت های نوپا آبدیده می شوند. و در نتایج بالا نمایش داده می شوند ولی بعد از آن سه ماه گوگل رنک اصلی را به آنان می دهد. و باید به طور جدی تر با رقبای خود در آن زمینه رقابت کنند تا در صفحه اول ریزالت های (Result) های گوگل باشند.

Uniform Resource Identifier):URL)

آدرس یا نشانی سایت است.

Stop Word

به یکسری از کلمات می گویند که ماهیت را عوض می کند. به کلماتی مثل(از،به،ما و تا) گفته میشود که در آدرس صفحات نباید استفاده شوند.

Content Management System):CMS)

به سیستم هایی هستند که با آنان سایت ایجاد می کنند.مانند:(وردپرس و جوملا).

Conversion

یعنی تبدیل فردی که به سایت ما می آید و ما آن را به مشتری و کاربر ثابت تبدیل کنیم که به این عمل (convert) می گویند.

Spam

به هر کاری که در بلک هت سئو انجام می دهند (اسپم) می گویند.

Landing Page

به صفحات فرود می گویند که در سئو خیلی مهم هستند.

Link Farm

سایت های مزرعه لینک هستند یعنی بیش از حد لینک سازی کردند که برای سئو مضر هستند.

Link Popularity

به لینک هایی می گویند که اعتبار بالایی دارند. اگر به سایت های ما لینک بدهند برای سایت ما خوب است.

Local Search

برای سرچ های محلی است و بر اساس موقعیت ما نتایج را برایمان نمایش می دهند.

حرف آخر

خب در این مقاله ما سعی کردیم پرکاربرد ترین اصطلاحات سئو را برای شما عزیزان گردآوری کنیم و به زبان ساده آنان را بازگو کنیم.امیدواریم در راه یادگیری شما عزیزان قدمی برداشته باشیم.

منتظر دیدن نظرات ارزشمند شما عزیزان هستیم.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند

چطور فروش اینترنتی کسب و کار خود را افزایش دهیم؟

برای هر کسب و کار، مهم است که فروش بیشتر از هزینه های انجام شده باشد، به خصوص برای سرمایه گذاری تجارت الکترونیک. از آنجا که تجارت الکترونیک از سایر تجارت ها متفاوت است، روش های افزایش فروش نیز متفاوت هستند. در این مقاله یاد میگیرید چطور فروش کسب و کار الکترونیکی خود را افزایش دهید.

چرا کسب و کار شما به یک متخصص شبکه‌های اجتماعی نیاز دارد؟

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی آینده بازاریابی دیجیتال است. هم کسانی که در کسب و کار آنلاین هستند و هم افرادی که در تجارت کالاهای فیزیکی شرکت دارند، هر دو در حال حاضر روی این سلاح پویا و تجاری سرمایه گذاری می کنند.

شبکه های اجتماعی چطور به کسب و کار رونق می دهند؟

شبکه های اجتماعی آنچنان سریع پیشرفت کرده اند که تبدیل به یکی از ابعاد حیاتی کسب و کار شده اند. شبکه های اجتماعی مزیت و منفعت شگفت انگیزی را محیا می کند که به افرادی که در کسب و کار هستند کمک می کند تا به میلیون ها مشتری دست پیدا کنند. خیلی حیف خواهد شد اگر کسی از این منبع استفاده نکند زیرا شبکه های اجتماعی، کالا یا خدمات شما را به سرتاسر دنیا معرفی می کند. می تونیم این رو هم بگیم که اون ها دارند فرصت بسیار خوبی برای بازاریابی را از دست می دهند.

مزایای استفاده از سئو در کسب و کار آنلاین

مزایای استفاده از سئو در کسب و کار آنلاین

با سلام خدمت کاربران تکتاتیم در این مقاله می خواهم در مورد اهمیت سئو و تاثیر سئو (seo) در کسب و کار آنلاین صحبت کنیم .در دنیای امروز تاثیر سئو (seo) یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای وب سایت کسب و کار اینترنتی، بیشتر از سایر روش های بازاریابی اینترنتی همچون تبلیغات است.

چگونه یک کسب و کار آنلاین را راه اندازی کنیم ؟

چگونه یک کسب و کار آنلاین را راه اندازی کنیم ؟

برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق باید گام هایی حساب شده برداشته شود که اگر این مراحل بدرستی انجام شود ، کسب درآمد اینترنتی شما تضمین شده می باشد. هزاران نفر با استفاده از این گام ها کسب و کارهای خود را به شکل مناسبی شروع کرده اند . در این مقاله قصد داریم این مراحل را بیان کنیم.

نظرات

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد شوید

تماس با ما